Skocz do zawartości

Tworzenie obiektu


Bosu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kod na tworzenie obiektu:

obj1

step

GML
if global.aktywny=2

{

sprite_index=down_menu

instance_create(476,126,pole_bud)

instance_create(460,544,bud_panel)

instance_create(484,556,przycisk)

with(object20)

visible=true

}

Jak zrobić aby obiekt pole_bud nie tworzył się co step, tylko jeden raz.

próbowałem to zablokować za pomocom if instance_number ale nie działa

pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Maciej, będę kasował Twoje posty jak będziesz ludziom taką kichę podpowiadał. Czasem lepiej nie udzielać się wcale.

 

@up: z instance exists musi działac:

 

GML
if not instance_exists(pole_bud) instance_create(x,y,pole_bud);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if global.aktywny=2

{

sprite_index=down_menu

 

if(!instance_exists(pole_bud))

instance_create(476,126,pole_bud)

instance_create(460,544,bud_panel)

instance_create(484,556,przycisk)

with(object20)

visible=true

}

 

imo w tym evencie co miales do tej pory tylko z tym warunkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ci dalem wczesniej dziala z tym ze to blokuje tworzenie tylko obiektu pole_bud a pozostale dwa dalej tworza sie caly czas.

 

Sprawdzilem w debug information na start masz 235 obiektow. 

 

Daj takie cos:

 

GML
if global.aktywny=2

{

sprite_index=down_menu

 

if(!instance_exists(pole_bud))

instance_create(476,126,pole_bud)

if(!instance_exists(bud_panel))

instance_create(460,544,bud_panel)

if(!instance_exists(przycisk))

instance_create(484,556,przycisk)

 

 

with(object20)

visible=true

}

 

i wtedy kazdy z tych trzech obiektow stworzy sie tylko raz ( z tym kodem po kliknieciu bylo 238 obiektow). To poprzednie dzialalo tylko dwa pozostale obiekty mogly cie zmylic imo ;p

E: Pododawalem warunki do kazdego z obiektow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Staramy się pisać jak najkrótszy kod, jak najkrótszy:

 

GML
if global.aktywny=2

{

sprite_index=down_menu;

 

if not instance_exists(pole_bud)

{

instance_create(476,126,pole_bud);

instance_create(460,544,bud_panel);

instance_create(484,556,przycisk);

}

 

with(object20) visible=true;

}

??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za dubla ale jeszcze jeden problem:

usuwam obiekt za pomocą

GML
with (object20)

instance_destroy()

po kliknięciu na obiekt 20 ma on zniknąć (tak wiem że to with nie potrzebne ale bez niego kod się sypie)

problem w tym że tych obiektów jest ze 30 i po kliknięciu na jeden znikają wszystkie

jak zrobić aby zniknął tylko ten na który kliknę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...