Bosu Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Mam taki kod na tworzenie obiektu: obj1 step GML if global.aktywny=2 { sprite_index=down_menu instance_create(476,126,pole_bud) instance_create(460,544,bud_panel) instance_create(484,556,przycisk) with(object20) visible=true } Jak zrobić aby obiekt pole_bud nie tworzył się co step, tylko jeden raz. próbowałem to zablokować za pomocom if instance_number ale nie działa pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Zmienić event w którym wywołujesz kod? Np. zamiast Step, Create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkarius Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 GML if(!instance_exists(pole_bud)) instance_create(x,y,pole_bud); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 GML if global.aktywny=2 { sprite_index=down_menu instance_create(476,126,pole_bud) instance_create(460,544,bud_panel) instance_create(484,556,przycisk) with(object20){ visible=true } global.aktywny = 0.01; } 0.01 w tym przykładzie jest losową liczbą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 żadne z ww poprawek nie działają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Maciej, będę kasował Twoje posty jak będziesz ludziom taką kichę podpowiadał. Czasem lepiej nie udzielać się wcale. @up: z instance exists musi działac: GML if not instance_exists(pole_bud) instance_create(x,y,pole_bud); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 dla pewności zapytam gdzie to wkleić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkarius Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 GML if global.aktywny=2 { sprite_index=down_menu if(!instance_exists(pole_bud)) instance_create(476,126,pole_bud) instance_create(460,544,bud_panel) instance_create(484,556,przycisk) with(object20) visible=true } imo w tym evencie co miales do tej pory tylko z tym warunkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 no to tak miałem i nie działa :( Prosze: https://gmclan.org/up4961_11_umica_eifnweio...erfiooijie.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkarius Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 To co ci dalem wczesniej dziala z tym ze to blokuje tworzenie tylko obiektu pole_bud a pozostale dwa dalej tworza sie caly czas. Sprawdzilem w debug information na start masz 235 obiektow. Daj takie cos: GML if global.aktywny=2 { sprite_index=down_menu if(!instance_exists(pole_bud)) instance_create(476,126,pole_bud) if(!instance_exists(bud_panel)) instance_create(460,544,bud_panel) if(!instance_exists(przycisk)) instance_create(484,556,przycisk) with(object20) visible=true } i wtedy kazdy z tych trzech obiektow stworzy sie tylko raz ( z tym kodem po kliknieciu bylo 238 obiektow). To poprzednie dzialalo tylko dwa pozostale obiekty mogly cie zmylic imo ;p E: Pododawalem warunki do kazdego z obiektow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Staramy się pisać jak najkrótszy kod, jak najkrótszy: GML if global.aktywny=2 { sprite_index=down_menu; if not instance_exists(pole_bud) { instance_create(476,126,pole_bud); instance_create(460,544,bud_panel); instance_create(484,556,przycisk); } with(object20) visible=true; } ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Możesz zawsze zmienić wartość global.aktywny na inną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Yo! Dzięki Gnysio! działa wszystko elegancko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Sorry za dubla ale jeszcze jeden problem: usuwam obiekt za pomocą GML with (object20) instance_destroy() po kliknięciu na obiekt 20 ma on zniknąć (tak wiem że to with nie potrzebne ale bez niego kod się sypie) problem w tym że tych obiektów jest ze 30 i po kliknięciu na jeden znikają wszystkie jak zrobić aby zniknął tylko ten na który kliknę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Odwołuj się do obiektu przez id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Dajesz w obiekcie, który ma być zniszczony w evencie mouse click --> instance_destroy() i tyle. Bez żadnego with. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 O! Faktycznie! Jak usunąłem 'with' to się kod posypał ale go nareperowałem dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się