Kargul Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Otóż bardzo potrzebuję pomocy przy robieniu swojego zacnego RTS'a... Otóż: mam obiekt o_u_br i mam obiekt o_ou_br Pierwszy to jednostka. Drugi to kontroller jednostki. I w kontrolerze piszę np. hp=80, maxhp=80. Kod nie jest odnoszony do "o_u_br", po prostu jest, gdyż wymaga on zmiennych zawartych tylko w tym kontrolerze. No i gdy tworzy mi się taka druga jednostka, tworzy się drugi kontroller. Załóżmy że mam dwie jednostki i dwa kontrollery. Oba mają ustawione hp=80. I jak przykładowo nacisnę Ctrl to mam kod: GML hp-=5 I ten kod jest skierowany do o_ou_br, czyli tego kontroleru. No i teraz obu jednostkom się odejmuje hp... Wiem dlaczego, bo kod obowiązuje wszystkie obiekty o nazwie o_ou_br. Jednak jak zrobić żeby jedna z tych jednostek traciła życie a druga nie? Oba kontrolery i obie jednostki muszą mieć takie same kody. Jak to zrobić? Proszę o pomoc, przerywa to moją produkcję :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Musisz się odwoływać do obiektu przez jego id. GML with z {akcja}//z- id obiektu w którym mają być wykonane instrukcje</span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Musisz się odwoływać do obiektu przez jego id. GMLwith z {akcja}//z- id obiektu w którym ma być wykonane instrukcje Co to "id" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 id The unique identifier for the instance (>= 100000). Myślę, że łatwiej byłoby wrzucić hp i hpmax do objectu jednostka, zamiast bawić się na dwóch obj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 id The unique identifier for the instance (>= 100000). Myślę, że łatwiej byłoby wrzucić hp i hpmax do objectu jednostka, zamiast bawić się na dwóch obj. Teraz to już nic nie rozumiem :P Jeden obiekt? Hmm.... załóżmy że ma hp=80 i jak to drawować? Trzeba zrobić drugi obiekt przeznaczony do drawów. I on ma w draw: GML draw_text(0,0,hp) i jest skierowany do obiektu jednostki. Ale teraz nie wiem co robić jak jest kilka obiektów. Tworzy się wtedy kilka obiektów drawów i one już mi się mylą... straszna plątanina to. Powiedz coś więcej o tym całym id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 To zrób obliczenia w o_u_br a w o_ou_br wstaw tylko kod drawowania: GML draw_text(0,0,my_obj.hp) Tylko musisz cześniej mu zdefiniować my_obj np. w o_u_br w create dajesz: GML my_obj = instance_create(0,0,o_ou_br) my_obj.my_obj = id E: Pomyliłem się, już jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Jeden obiekt? Hmm.... załóżmy że ma hp=80 i jak to drawować? Trzeba zrobić drugi obiekt przeznaczony do drawów. I on ma w draw: Po cholere? :o zrób to w obiekcie jednostki, w create daj hp=iles a w draw GML draw_text(0,0,hp) draw_sprite(sprite_index,-1,x,y) Pytam, po co drugi obiekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Oj, czasem jak używa się image_speed, sprite_index itd. to tak jest lepiej. Czasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Po cholere? :o zrób to w obiekcie jednostki, w create daj hp=iles a w draw GMLdraw_text(0,0,hp) draw_sprite(sprite_index,-1,x,y) Pytam, po co drugi obiekt? A czy jak dam to twoje "draw_sprite(sprite_index,-1,x,y)" to będzie się kumulowało z animacją oraz GML if(mouse_x<x) sprite_index=s_u_br_lewo;//albo sprite_index=lewo else sprite_index=s_u_br_prawo;//albo sprite_index=prawo</span> ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Tak, będzie się to kumulowało ze sprite index. (Musiałem takie rozbudowane zdanie zamiast 'Tak' napisać bo bym warna dostał.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 O coś takiego Ci chodziło? Pliczek:TU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 O coś takiego Ci chodziło? Pliczek:TU Jak jest przykład, to od razu rozumiem! :P Wielkie dzięki, tego mi było trzeba. Innym też dziękuje :thumbsup: e: ale tam w draw jest image_index=i daje tam sprite. A u mnie w stepie jest zmiana sprita i jeszcze animacje do tego. Mówiłem że to się ma kumulować. I co teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Poprawione. Pliczek ten co wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się