uzu13 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Witam. Zrobiłem obj_solid( zaznaczone jest solid) i mam obj_player. W kolizji obj_player z obj_solid dałem speed 0. ( chcialem uzyskac takie cos, ze jak wejde na obj_solid to juz dalej nie podje ale moge wrocic i go ominac. A uzyskalem taki edekt ze jak wejde w ten obiekt pionowo a potem skrece w lewo lub prawo to cacinajacym krokiem idzie gracz. Wtedy moge wyjsc z obiektu i bedzie ok. ) Ale chodzi mi o to kolizje... aby nie zacinalo sie przy ruchu !! Jak?? aha nie dodalem ze ruch jest animowany choc nawet i bez niego sie tnie. Helpnie ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 nic z tego nie czaje... podaj przykład albo wytłumacz jakoś lepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 http://img246.imageshack.us/img246/9707/beztytuuck.png No więc ide sobie graczem ( 1. ) do obiektu solid. I jak juz jestem z nim zderzony ( 2. ) i chce isc w lewo lub w prawo to ruch sie zacina wtedy gracz idzie wolno/normalnie/wolno/normalnie. Ale moge w tym momencie odejsc od obiektu solid ( 3. ) i jest wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 A jak masz zrobione sterowanie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Weź nie rób na wbudowanym GMowym speed tylko na dodawaniu do x i y odpowiednich wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Jak zrobiłeś sterowanie? Ja zrobiłem na chybcika przykład i nie mam żadnego błędu. A może masz całe sterowanie w evencie step? Jeśli tak to problemem może być to że komputer najpierw ustawia speed na np. 5 (po wciśnięciu strzałki) a potem, przy kolizji ustawia na 0. Edit: Nie, u mnie i tak nie ma żadnego błędu, jak zrobiłeś sterowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Ja bym dał maskę bohaterowi i pobawił się z place_free(x,y). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 łatwo, prosto, niezawodnie - place_free Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Najlepiej powiedz jaki efekt od góry do dołu chcesz osiągnąć, bo zdaje się, że masz dopiero podstawy do swojej gry, więc ci mogę zrobić przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Pliczek: Ruch_1. Jak dajesz place_free(), to musisz jeszcze pamiętać o masce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Mam taki kod: GML if keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(ord('W')) { direction=90; speed=2; sprite_index=spr_legs_pion; image_speed=0.2; } else if keyboard_check(vk_down) or keyboard_check(ord('S')) { direction=270; speed=2; sprite_index=spr_legs_pion; image_speed=0.2; } else if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(ord('A')) { direction=180; speed=2; sprite_index=spr_legs_poziom; image_speed=0.2; } else if keyboard_check(vk_right) or keyboard_check(ord('D')) { direction=0; speed=2; sprite_index=spr_legs_poziom; image_speed=0.2; } else { speed=0; image_speed=0; image_index=0; } I jak podstawialem to co wy podajecie to wlazi na sciane i nic sie nie dzieje. Mogl by ktos pomoc podstawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Ale Pablo powiedział żebyś nie używał GMowego speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 zrób to: GML if keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(ord('W')) { y-=2 sprite_index=spr_legs_pion; image_speed=0.2; } else if keyboard_check(vk_down) or keyboard_check(ord('S')) { y+=2 sprite_index=spr_legs_pion; image_speed=0.2; } else if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(ord('A')) { x-=2 sprite_index=spr_legs_poziom; image_speed=0.2; } else if keyboard_check(vk_right) or keyboard_check(ord('D')) { x+=2 sprite_index=spr_legs_poziom; image_speed=0.2; } else { image_speed=0; image_index=0; } jeślli nadal nie kapisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Działa dzięki. Tylko dlaczego nie działało jak podstawiałem linijki z przykładu od candy to nie wiem. Ale dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się