Skocz do zawartości

Menu


MB22

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem w swojej grze zrobic takie menu, które się pojawia po naciśnięciu klawisza "escape" ( a po ponowny nacisnięciu "escape" wszystko jest na tym samym miejscu co było), tylko nie wiem jak. W tym menu chciałbym, żeby było: Powrót do gry, Zapisz gre, Wczytaj grę, Wyjście z gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak obiekt gracz lub controller daj event esc, i wtedy instance create obj_menu

a w obj_menu daj event esc i wtedy instance destroy obj_menu,

w create room speed = 0

i w draw

draw obj_powrót_do_gry, itp a w nich if mouse> left button

i akcja.

mam nadzieje ze bedzie pomocne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to robisz to tak: robisz obiekty : zapisz grę , wczytaj grę,powrót,wyjście z gry. A później room-a(żeby można było gdzieś te obiekty umieścić... )

 

Po naciśnięciu ESC dajesz klocka - save game i klocka Different room , a w obiekcie powrót klocka - load game

 

W zapisz grę: ( po naciśnięciu lewego klawisza myszki)

GML
var gdzie;

gdzie = get_save_filename('zapisy|*.sav','zapis.sav');

if gdzie != '' then game_save(gdzie);

Wczytaj grę:

GML
var gdzie;

gdzie = get_open_filename('zapisy|*.sav','zapis.sav');

if gdzie != '' then game_load(gdzie);

Wyjście z gry:

klocka - End game

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...