Skocz do zawartości

Czytaj opis.


Plewus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem. Czytałem FAQ i zrobiłem sterowanie tak jak w GTA. Wszystko pięknie, ale mój czołg ma strzelać w stronę w którą jest zwrócony. Sam nie umiem tego zrobić. Potrzebna szybka pomoc!!

 

Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie.

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create:

GML
alarm[0]=4*room_speed

w alarm 0

GML
ms=1

w wystrzeleniu na przykład po wciśnięciu spacji:

GML
if ms=1

{

mo=instance_create(x,y,objpocisk)

mo.speed=szybkość_pocisku

mo.direction=direction

ms=0

alarm[0]=4*room_speed

}

edit: sry nie zauważyłem że chodzi o przeciwnika :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//create:

strzela=true //zmienna odpowiadająca za to, czy przeciwnik może strzelać

//step:

if distance_to_object(o_hero)<300 && strzela=true //jak znajduje się w odległości mniejszej niż 300 px i może strzelać

{

p=instance_create(x,y,o_pocisk)

p.speed=10

p.direction=direction

strzela=false //blokuje możliwość strzelania

alarm[0]=room_speed*4 //ustawia alarm na 4 sekundy

}

//alarm 0:

strzela=true //i w alarmie odblokuje możliwość strzelania</span></span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object object2:

 

Error in code at line 1:

if ms

^

at position 4: Unknown variable ms

 

 

I co dalej?

________________________________________________________________________________

________________________________________________________

Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie.

gnysek

 

Nie nazwałem tematu "Pomoc", "Help me!" itp. tylko "Czytaj opis" ponieważ nazwa tematu była by trochę przydługa, co wygląda głupio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ci bardzo, działa :)

 

Tyle że sprawdziłem co to są TimeLines i się okazało że to trochę prostsze jest jak się GMLa nie umie :)

 

 

Jak są mądrzy ludzie to trzeba się pytać. Stoi gość przy CKMie* i strzela, strzela i strzela. Przy kolizji czołgo z pociskiem wroga ustawiłem dźwięk Bum i że HP mi ma się zmniejszyć do 90. Lecą strzały a ja mam wciąż 90 hp. Czego mam spróbować?

 

 

* ciężko kapująca mózgownica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i że HP mi ma się zmniejszyć do 90. Lecą strzały a ja mam wciąż 90 hp.

Yyy, ma się zmniejszać do 90 a masz już 90? ;o

w kolizji wroga z pociskiem daj po prostu

GML
hp-=10

with(other) instance_destroy()

if hp<=0 instance_destroy()

Oczywiście wcześniej w create musisz zadeklarować zmienną hp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...