Plewus Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Mam pewien problem. Czytałem FAQ i zrobiłem sterowanie tak jak w GTA. Wszystko pięknie, ale mój czołg ma strzelać w stronę w którą jest zwrócony. Sam nie umiem tego zrobić. Potrzebna szybka pomoc!! Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie. gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Daj w create pocisku: GML direction=o_czolg.direction image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 w strzelaniu np po naciśnięciu spacji GML mo=instance_create(x,y,objpocisk) mo.speed=szybkość_pocisku mo.direction=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Gdy strzela o=instance_create(x,y,pocisk) o.direction=direction o.speed=5 e: Śmy sie rzucili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plewus Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Dzięki wielkie Wam wszystkim. :) I jeszcze jedno, jak zrobić żeby przeciwnik wypuszczał pocisk np. po 4 sekundach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 w create: GML alarm[0]=4*room_speed w alarm 0 GML ms=1 w wystrzeleniu na przykład po wciśnięciu spacji: GML if ms=1 { mo=instance_create(x,y,objpocisk) mo.speed=szybkość_pocisku mo.direction=direction ms=0 alarm[0]=4*room_speed } edit: sry nie zauważyłem że chodzi o przeciwnika :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 GML //create: strzela=true //zmienna odpowiadająca za to, czy przeciwnik może strzelać //step: if distance_to_object(o_hero)<300 && strzela=true //jak znajduje się w odległości mniejszej niż 300 px i może strzelać { p=instance_create(x,y,o_pocisk) p.speed=10 p.direction=direction strzela=false //blokuje możliwość strzelania alarm[0]=room_speed*4 //ustawia alarm na 4 sekundy } //alarm 0: strzela=true //i w alarmie odblokuje możliwość strzelania</span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plewus Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 ERROR in action number 1 of Create Event for object object2: Error in code at line 1: if ms ^ at position 4: Unknown variable ms I co dalej? ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________ Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie. gnysek Nie nazwałem tematu "Pomoc", "Help me!" itp. tylko "Czytaj opis" ponieważ nazwa tematu była by trochę przydługa, co wygląda głupio :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 I co dalej? Dalej sprawdź to, co ja podałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plewus Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Dzięki ci bardzo, działa :) Tyle że sprawdziłem co to są TimeLines i się okazało że to trochę prostsze jest jak się GMLa nie umie :) Jak są mądrzy ludzie to trzeba się pytać. Stoi gość przy CKMie* i strzela, strzela i strzela. Przy kolizji czołgo z pociskiem wroga ustawiłem dźwięk Bum i że HP mi ma się zmniejszyć do 90. Lecą strzały a ja mam wciąż 90 hp. Czego mam spróbować? * ciężko kapująca mózgownica :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 i że HP mi ma się zmniejszyć do 90. Lecą strzały a ja mam wciąż 90 hp. Yyy, ma się zmniejszać do 90 a masz już 90? ;o w kolizji wroga z pociskiem daj po prostu GML hp-=10 with(other) instance_destroy() if hp<=0 instance_destroy() Oczywiście wcześniej w create musisz zadeklarować zmienną hp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plewus Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 to wszystko co chciałem wiedzieć, dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się