Skocz do zawartości

Optymalizacja


FanN

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę nieco zoptymalizować grę i w tym celu próbowałem zastosować point_distance by obiekty oddalone ( po za viewem) nie byly rysowane. Niestety są z tym cyrki. Nie działa to jak powinno, nie dość, że znikaja i pojawiaja się wszystkie naraz to nie jest to losowe... Ma ktoś pomysł jak zrobić by dany obiekt poza viewem nie był rysowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sory że odświeżam, ale niedawno też miałem taki sam problem ;)

 

Jak masz mało obiektów, np naraz ci rysuje ok 20-30, to nie ma co optymalizować, ale jak np. pokój ma powyżej 1000 obiektów, to OBOWIĄZKOWO trzeba... Przykładowy kod:

GML (Step bohatera)
{

instance_activate_all() // Aktywujemy wszystko w viewie

instance_deactivate_region ( view_xview , view_yview , view_wview , view_hview , false ,true ); // Dezaktywujemy wszystko, co znajduje się poza viewem

instance_activate_object(obj_ctrl); // Aktywujemy obiekt na stałe, nie wazne czy jest w viewie, czy nie

instance_activate_object(obj_quest); // Tu tez

instance_activate_object(...); // Tu tez

...

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...