FanN Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Chcę nieco zoptymalizować grę i w tym celu próbowałem zastosować point_distance by obiekty oddalone ( po za viewem) nie byly rysowane. Niestety są z tym cyrki. Nie działa to jak powinno, nie dość, że znikaja i pojawiaja się wszystkie naraz to nie jest to losowe... Ma ktoś pomysł jak zrobić by dany obiekt poza viewem nie był rysowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 pokombinuj z instance_deactivate https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=101 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 zero różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 GML instance_activate_all(); instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0],view_wport[0],view_hport[0],false,true); wrzuć to do jakiegoś obiektu w step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Sory że odświeżam, ale niedawno też miałem taki sam problem ;) Jak masz mało obiektów, np naraz ci rysuje ok 20-30, to nie ma co optymalizować, ale jak np. pokój ma powyżej 1000 obiektów, to OBOWIĄZKOWO trzeba... Przykładowy kod: GML (Step bohatera) { instance_activate_all() // Aktywujemy wszystko w viewie instance_deactivate_region ( view_xview , view_yview , view_wview , view_hview , false ,true ); // Dezaktywujemy wszystko, co znajduje się poza viewem instance_activate_object(obj_ctrl); // Aktywujemy obiekt na stałe, nie wazne czy jest w viewie, czy nie instance_activate_object(obj_quest); // Tu tez instance_activate_object(...); // Tu tez ... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się