Skocz do zawartości

The Blue World


IamTheLaw

Kolorystyka gry  

27 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Dodać inne kolory oprócz niebieskiego (seledynowego)?

    • Tak
      11
    • Nie
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: The Blue World

 

Gatunek: Platformowka

 

Opis: Pewnego razu, w piekny niebieski dzien spadl meteoryt. Z poczatku wydawal sie nie grozny, lecz on mial swoj rozum. Sila woli zamienil mieszkancow niebieskiego swiata w swoich wiernych poddanych. Zamienili sie oni w zombi bez wlasnej woli. Sa oni kontrolowani przez meteoryt. Tylko ty- przecietny mieszkaniec niebieskiego swiata, mozesz uratowac swiat. Pewnie spytasz dlaczego ciebie tez nie opanowal. Odpowiedz jest prosta- medytowales, dzieki czemu blokowales narzucona wole przez nikczemny kamien. Narazie jest to tylko wersja demonstracyjna gry z 1lvl nie cala mapa.

 

W grze beda rozne scenerie map (powietrze, podziemia, na ziemi). Cala gra jest w kolorystyce seledynowo-niebieskiej.

 

Sterowanie:

Strzalki.

 

Wrogow i skrzynki niszczy sie skaczac na nich (patrz u dolu wyjasnienie)

Pamietaj! By zniszczyc wroga lub skrzynki musisz skoczyc i wcisnac klawisz do dolu by szybciej spadac. Z wiekszej wysokosci taki zabieg nie jest potrzebny gdyz bohater automatycznie po pewnym czasie nabierze odpowiednia predkosc do zniszczenia skrzynki/wroga.

 

 

Autorzy: Oskar Kawka (IamTheLaw)

Programowanie:
Oskar Kawka (IamTheLaw), PsychiX (XeAudiere- dll od muzyki)

Hud: ZeroXbot

Fabuła:
Oskar Kawka (IamTheLaw)

Grafika:
Oskar Kawka (IamTheLaw)

Muzyka:
Jakas z keygenow :rolleyes:

Screeny:

 

NOWSZY SCREEN:

 

SCREENY NIE SĄ AKTUALNE, JAK BEDE MIAL CZAS, WRZUCE NOWE

 

Tutaj takie male demko by zobaczyc jak ogolem gra wyglada:

 

Premiera:

When it's done...

 

 

Chetnie uslysze wasze opinie na temat gry.

Btw, ma ktos pomysl na bonusy, przeszkody i wrogow oprucz tych co sa w grze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Wygląda całkiem zachęcająco! Rzygam już platformówkami z gatunku "skacz paintowym ludzikiem po latających platformach i strzelaj kulkami we wrogów", tak więc Blue World na tym tle prezentuje się bardzo korzystnie. I co z tego, że podobne do Blunation? Sądząc po screenach obu gier - sto razy lepsze.

 

Zagram w demo, kiedy tylko będę miał okazję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień ten kolor bo nawet patrząc na screeny bolą oczy :(

 

 

Koloru nie zmienie bo kolorystyka ma byc w takim klimacie.

 

Co do podobienstwa do Blunation. Nie skapnolem sie ze podobna gra istnieje :unsure: Widocznie raz przejzalem posta i zapomnialem ale w podswiadomosci mi sie zakodowal ogolny zarys. Raptem chcialem zrobic gre, i to byl pierwszy pomysl jaki mi przyszedl do glowy. Pozniej jak japan napisal cos o blunation to zobaczylem co to i stwierdzilem ze skoro "mial" format i gra byla cienka to i tak moja gra jest na nieco wyzszym poziomie. A cala gre robilem hmmm.... gora 7godzin bez przerwy

 

Btw, moja gra ma rozdzielczosc viewa 320x240 i jest rozszerzana do rozmiaru ekranu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że takie krótkie (20 sek ;/). No więc wciągnęła mnie na te 20 sekund i oto moje negatywne wrażenia: grafika jednolita, co osłabia grę, wkurzająca muzyka, niedopracowana grawitacja. Jedyne co mi się podobało to szybkie poruszanie bohatera/szybka akcja. 3/5 - stanowczo na twoim miejscu zmienił bym nazwę gry i zrobił kolorową grafikę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minusy:

-brak licznika punktów

-brak licznika żyć

-brak jakichś widocznych efektów przy utracie życia (oprócz mignięcia postaci)

-postać jest kwadratem bez animacji

-niedokońca dopracowane poruszane, skakanie, itp (czasem jakieś zwiechy w powietrzu)

 

plusy:

-dość dopracowane

-fajne spadanie na skrzynki

-brak większych bugów poza zwiechami przy skakaniu

 

 

4-/5

skończ tą grę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minusy:

-brak licznika punktów

-brak licznika żyć

-brak jakichś widocznych efektów przy utracie życia (oprócz mignięcia postaci)

-postać jest kwadratem bez animacji

-niedokońca dopracowane poruszane, skakanie, itp (czasem jakieś zwiechy w powietrzu)

 

plusy:

-dość dopracowane

-fajne spadanie na skrzynki

-brak większych bugów poza zwiechami przy skakaniu

 

 

4-/5

skończ tą grę

 

Licznikow nie ma bo mi sie nie wyswietlal jak probowalem zrobic. Zalozylem temat ale niestety nikt mi nie pomogl lub chociarz starali sie pomoc. Moja gra ma rozdzielczosc 320x240 a przy tamtych kodach co mi dawali wysokosc licznika w viewie byla ok ale pozostawal w tym samym miejscu caly czas na szerokosci. Kolor tekstu czarny, bez pogrubienia w wielkosci- byle sie zmiescil.

 

Moglby mi ktos podac kod rysujacy bialy kwadrat (wypelniony, zawsze na wierzchu o wysokosci 64) o czarnym obwodzie po calej szerokosci vieva? (przypominam, rodzielczosc to 320x240) I tekst na tym kwadracie Health= (health) i pod spodem

Score= (score). Jedno pod drugim od lewej strony kwadratu. Bylbym bardzo wdzieczny i zapewniam kredki :thumbsup:

 

Bez animacji- oto chodzi, powiedz mi jaka mialbym mu dac animacje? Skoro taki jaki jest pasuje?

 

Zwiechy w powietrzu- zaraz to naprawie bo to tylko blad sprite'a

 

Gre napewno skoncze o to sie nie martw :thumbsup:

 

Edit1:

Szkoda, że takie krótkie (20 sek ;/). No więc wciągnęła mnie na te 20 sekund i oto moje negatywne wrażenia: grafika jednolita, co osłabia grę, wkurzająca muzyka, niedopracowana grawitacja. Jedyne co mi się podobało to szybkie poruszanie bohatera/szybka akcja. 3/5 - stanowczo na twoim miejscu zmienił bym nazwę gry i zrobił kolorową grafikę :)

 

Moge (jak juz gra bedzie ukonczona) zrobic wersje o bogatszej palecie kolorow. Btw specjalnie mi zalezalo na klimacie niebiesko/seledynowym, ale skoro czesc ludzi pisze ze to niezbyt dobry pomysl, to wydam tez wersje o wiekszej kolorystyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglby mi ktos podac kod rysujacy bialy kwadrat (wypelniony, zawsze na wierzchu o wysokosci 64) o czarnym obwodzie po calej szerokosci vieva? (przypominam, rodzielczosc to 320x240) I tekst na tym kwadracie Health= (health) i pod spodem

Score= (score). Jedno pod drugim od lewej strony kwadratu. Bylbym bardzo wdzieczny i zapewniam kredki thumbsup.gif

Proszę bardzo :)

GML
//w obiekcie o depthie -10000

//jego draw

draw_set_color(c_white);

draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+64,0);

draw_set_color(c_black);

draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+64,1);

//draw_set_font(jakisfont) <L----to dajesz jesli chcesz jakas czcionke z fontów

draw_text(view_xview+20,view_yview+22,"Health: " /*dwukropek ładniej wygląda niż znak '=';) */ + string(health));

draw_text(view_xview+20,view_yview+42,"Score: " + string(score));

Ja bym Ci radził używać własnych zmiennych. Choć na razie tu robienie własnego 'health' i 'score' jakiegos dużego sensu nie ma, to później i tak będziesz musiał się ich nauczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiem nadawac zmienne zwykle i globalne, a takze je wykozystywac. Nie ma sensu nadawania innych zmiennych gdzie tylko 2 maja sie wyswietlac. Btw dzieki za kod, sprawdze czy dziala. Zara editne.

 

Edit: Dzieki! Dziala idealnie, masz kredki :thumbsup:

 

Edit2: Jak pomniejszyc ten kwadrat? bo troche za duzy

 

Edit3: Jakos mi sie udalo pomniejszyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak, wyszlo nowsze demo.

 

Dodano:

 

Liczniki:

-czasu

-punktow

-zycia

 

Grafika:

-poprawione chmury

-ludek juz sie nie zacina spritem w powietrzu (plynne jest teraz)

 

Gameplay:

-latwiejsze niszczenie skrzynek

-dodano kawalek mapy

-dodany efekt dymu podczas spadania

 

link jest tutaj i w pierwszym poscie:

https://gmclan.org/up6105_4_The_Blue_World.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod ZeroXBoxa(czy jakoś tak :P)

GML
//w obiekcie o depthie -10000

//jego draw

draw_set_color(c_white);

draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+64,0); //To +64, odpowiada za to, jak nisko ten prostokąt sięga

draw_set_color(c_black);

draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+64,1); //Tutaj to samo

//draw_set_font(jakisfont) <L----to dajesz jesli chcesz jakas czcionke z fontów

draw_text(view_xview+20,view_yview+22,"Health: " /*dwukropek ładniej wygląda niż znak '=';) */ + string(health));

draw_text(view_xview+20,view_yview+42,"Score: " + string(score));

 

Dopisałem tam gdzie masz wielkość prostokąta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę odchodzę od tematu, ale skoro Roki zaczął tłumaczyć elementy kodu, to ja skończę ;)

GML
//w obiekcie o depthie -10000

//jego draw

draw_set_color(c_white); //ustawianie koloru (tu biały)

draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+64,0);

/*funkcja ta ma argumenty (x1,y1,x2,y2,border) rysuje prostokat od x1 i y1

(tutaj nasz róg viewa) do x2 (do współrzędnej x rogu viewa dodaję szerokość,

czyli długość aż do prawej krawędzi ekranu) i y2 (tu roki wytłumaczył, stała liczba)*/

 

draw_set_color(c_black); //teraz ustawiamy czrny kolor

draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+64,1);

//Jeszcze raz rysujemy prostokąt tylko zauważ, że ostatni argument zmienił się na 1(true). Gdy dajesz 1 prostokąt staje się ramką wokół oznaczonych współrzędnych

//draw_set_font(jakisfont) <----to dajesz jesli chcesz jakas czcionke z fontów

draw_text(view_xview+20,view_yview+22,"Health: " + string(health));

draw_text(view_xview+20,view_yview+42,"Score: " + string(score));

//to rysowanie tekstu. Dwóch pierwszych argumentów chyba tłumaczyć nie muszę :) ostatni to wyświetlany tekst. Najpierw "wyświetlamy" tekst stały (spacje też się liczą!) w cudzysłowiu lub apostrofach (health: lub score:), a później dodajemy do niego wartość zmiennej, która MUSI być zamieniona na string funkcją string(). :)</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymając strzałke w góre można skakać po kolcach bez straty życia i coś te kolce spadające (;d) spadają dopiero jak się podskoczy (albo mi się wydaje). Gra jest dobra 4/5

 

 

Dzieki za info, zara to poprawie i upne poprawiana wersje

 

Edit: Poprawilem https://gmclan.org/up6105_4_The_Blue_World.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mialem reinstall systemu z powodu zamulonej windy. Zapomnialem zrobic backup najnowszej wersji mojej gry, a jedynie nieco starsza wersja przetrwala na moim pendraku. Minie troszke czasu az nadrobie to co bylo w najnowszej wersji (a tam mialem animacje motyli i jakichs glizd) ktore robilem po pare godzin. Wiec demo nowsze demo ukaze sie za jakis tydzien. Moze nawet dobrze ze mi sie usunelo, bardziej dopracowane bedzie (bo jak sie robi drugi raz to samo to sie unika poprzednich bledow). No to na tyle, zabieram sie do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabuła trochę mi przypomina anime Eureka Seven - dla porównania:

Fabuła gry:

Pewnego razu, w piekny niebieski dzien spadl meteoryt. Z poczatku wydawal sie nie grozny, lecz on mial swoj rozum. Sila woli zamienil mieszkancow niebieskiego swiata w swoich wiernych poddanych. Zamienili sie oni w zombi bez wlasnej woli. Sa oni kontrolowani przez meteoryt. Tylko ty- przecietny mieszkaniec niebieskiego swiata, mozesz uratowac swiat. Pewnie spytasz dlaczego ciebie tez nie opanowal. Odpowiedz jest prosta- medytowales, dzieki czemu blokowales narzucona wole przez nikczemny kamien.

Fabuła anime:

10.000 lat temu o ziemię rozbił się ogromny meteoryt. Ludzie myśleli że jest niegroźny, jednak on żył, myślał i czuł. Powoli zaczął przejmować inne formy życia. Ludzie uciekli na inną planetę chcąc uchronić się przed zagładą. Coralian - gdyż tak nazywała się owa skała - był samotny, chciał żeby ktoś do niego przybył, i po 10.000 latach od ucieczki ludzi z Ziemi ponownie wezwani przez Coralian powrócili. Niestety, ludzie nie chcieli żyć w zgodzie z obcym - przez ten czas przygotowali się do usunięcia go z planety...

Więcej nie będę pisał bo dalej już nie ma żadnego podobieństwa.

 

Gra trzyma klimat platformówek, chociaż naprawdę ten niebieski kolor trochę razi w oczy. Grać się gra bardzo dobrze, poświęciłem tej grze dobre pół godzinki.

Grafika 4/6

Dźwięk 4/6

Grywalność 5-/6

Ocena ogólna - 4+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...