achito22 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Witam.Jestem początkującym w Game Maker . Zrobiłem ludzika z pistoletem(widok z góry),zrobiłem obrót do myszki 360 obrazków. Jak zrobić strzelanie z lufy pistoletu,żeby pocisk leciał w stronę w którą się wystrzeli,żeby znikał po kilku sec i że dopiero jak 1 pocisk zniknie można wystrzelić 2. Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Daj w pocisku create alarm[0]=numer*room_speed numer to po ilu skeundach znika a w alarm0 daj instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Witam. Kod będzie wyglądał tak: /w strzelaniu, np. Global Mouse Left Pressed/: GML if(!instance_exists(pocisk)) { a = instance_create(x,y,pocisk) a.speed = 4 a.direction = direction a.alarm[0]=room_speed*3 } /w Alarm 0 pocisku/: GML instance_destroy() Jeśli jeszcze nie babrzesz się w kodzie, to ktoś inny poda w klockach. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 a jako sprawdzanie czy jeszcze jest inny pocisk tak aby nie wystrzelil drugiego daj if !(instance_exists(pocisk)) { //moze strzelac } eh ;/ znowu za wolno ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
achito22 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Dzieki wam wszystkim :D Jak wystrzele pocisk to leci jak chcialem ale jak sie nacisnie 2 raz przycisk to zmienia kierunek. Wiecie może jak zrobić żeby strzelał z lufy a nie z ciała ??:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 lenghtdir 'ami czy jakoś tak a jeśli masz wersje pro to zamiast robić 360 obrazków możesz użyć funkcju draw_sprite_ext i wtedy nie ma problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 raczej image_angle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 a=instance_create(x+leghtdir_x(sprite_get_width, direction), y+leghdir_y(sprite_get_height, direction), pocisk) coś w ten deseń, niech lepsi mnie poprawią:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 GML a=instance_create(x+lengthdir_x(50,direction+80),y+lengthdir_y(50,direction+80),pocisk) Pobaw się tymi wartościami, i sam dojdziesz do tego, jak to działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się