R.o.b Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Pojawił mi się error: ERROR in action number 1 of Keyboard Event for <Space> Key for object ostatek1: Error in code at line 1: if ready=1 at position 4: Unknown variable ready Gdy naciskam przycisk creatuje mi się objekt ostatek11 (taki statek ale stojący, nic nie robiący), następnie gdy naciska objekt play, używając klocka change the instance objekt ostatek11 zmienia mi się na ostatek1 (rusza mi się i strzela) gdy naciskam teraz spację wyświetla mi się to. Co zrobić by ten error mi się nie wyświetlał i objekt ostatek1 mógł strzelać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Unknown variable ready - nieznana zmienna "ready". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Unknown variable ready - nieznana zmienna "ready". To to wiem, ale jak to zmienić by ready zmieniło mi się na 1? EDIT: w nacisnięciu spacji mam: if ready=1 { instance_create(x,y,pocisk) ready=0 alarm[0]=10 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Stycznia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Tak, a w create ready = 0 jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 a w create obiektu ready=0 (lub 1) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Tak, a w create ready = 0 jest ? mam ready=1 = nie działa mam ready=0 = nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nie może nie działać, zepsułeś coś (literówka?). W Object Properties wciśnij [show information] i wklej to tutaj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nie może nie działać, zepsułeś coś (literówka?). W Object Properties wciśnij [show information] i wklej to tutaj :) IInformation about object: ostatek11 Sprite: statek1 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Information about object: ostatek1 Sprite: statek1 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: ready=0 (lub ready=1) Alarm Event for alarm 0: execute code: ready=1 Collision Event with object brzegi: bounce not precisely against solid objects Keyboard Event for <Space> Key: execute code: if ready=1 { instance_create(x,y,pocisk) ready=0 alarm[0]=10 } Keyboard Event for <Left> Key: execute code: if place_free(x-5,y) x-=5 Keyboard Event for <Right> Key: execute code: if place_free(x-5,y) x-=-5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Czy przypadkiem jak wykonywane jest instance_change to create w zmienionym obiekcie nie jest wykonywane? ED: Sprawdziłem i to zależy jak sobie ustalimy, czy create i destroy events mają być wykonywane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 To ciekawe w takim razie. Spróbuj zamiast eventu użyć kodu (if(keyboard_check(vk_space)){ ... }). Ed: Eh, nie doczytałem o instance_change(). Nie pamiętam który, ale któryś argument odpowiada za to, czy nowy obiekt odziedziczy wszystkie zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Czy przypadkiem jak wykonywane jest instance_change to create w zmienionym obiekcie nie jest wykonywane? Nie wiem, objekt jest zcreatowany więc powinien być chyba wykonany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 To ciekawe w takim razie. Spróbuj zamiast eventu użyć kodu (if(keyboard_check(vk_space)){ ... }). Ed: Eh, nie doczytałem o instance_change(). Nie pamiętam który, ale któryś argument odpowiada za to, czy nowy obiekt odziedziczy wszystkie zmienne. dobra, byłbym jednak wdzięczny jakbyś wiedział jak odziedziczyć tą zmienną ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nie mieszaj angielskiego z polskim. Pisz stworzony, a nie "zcreatowany". W ustawieniach klocka ustaw perform events na yes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nie mieszaj angielskiego z polskim. Pisz stworzony, a nie "zcreatowany". W ustawieniach klocka ustaw perform events na yes Teraz mam ostatek11 i nie strzelający ostatek1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 najlepiej zmień ready na global.ready i po kłopocie? spróbuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 To nie używaj dziwnego instance_change tylko: GML instance_create(x, y, nowyobiekt); instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi