Skocz do zawartości

Zablokowane 2 pasujące karty


4tk

Rekomendowane odpowiedzi

Twoje pytanie jest tym samym co zróbcie mi grę memory :|

 

ED:

1. Każdej karcie w zmiennej dajesz jakąś wartość (rozmieścić trzeba je tak by żadna karta nie została sama). Później robisz dwie zmienne np. tempcard1 i tempcard2, które będą id poszczególnych kart i przy klikaniu będa pobierane. Później porównujesz wartości obydwóch kart i usuwasz lub nie. (to takie najprostsze, choć nienajlepsze rozwiązanie)

2. Sprawdzasz czy w tempcard1 lub tempcard2 jest jej id. Jeżeli tak sprite odkrytej, jesli nie, sprite zakrytej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób że jeżeli karta zostanie odkryta niech dodaje globalną swego numeru.(np.:global.kartaQ)

I jeżeli np.:global.kartaQ jest równe dwa wtedy usuwa odkryte karty Q (damy) ;)

 

UP@ chłopak się uczy, a to pozwoli mu się nauczyć jak takie problemy pokonać.(jak ty zaczynałeś pewnie lepszy nie byłeś) :glare:

 

EDIT @gnysek: Gnysek ma zawsze racje. (ściągniesz mi ostrzeżenie :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Robisz tablicę z obrazkami:

 

GML
t[0]=spr_gwiazdka

t[1]=spr_serduszko

t[2]=spr_gwiazdka

t[3]=spr_dzwoneczek

t[4]=spr_kwadracik

...

 

I teraz jak zaznaczasz i obrazek jeden i obrazek dwa są te same ( t[a] = t ), to ustawiasz je na 0 i wtedy nie rysujesz w draw. Jak wszystkie elementy tablicy == 0 to wygrywasz grę. To taki najprostszy sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy? Chyba najlepszy :P .

 

Ale ja i tak jestem zwolennikiem robienia gier logicznych na wielu obiektach, dlatego uważam, że w każdym obiekcie dajesz w Create:

GML
nazwa = "żabka"; // przyklad</span>

I potem sprawdzasz, jak już masz dwa obiekty, czy obydwa mają tę samą wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...