4tk Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Jak w grze memory zrobić aby dwie pasujące karty (nie koniecznie tak samo wyglądające) po odkryciu znikały? I tak aby gdy karta jest zmieniona aby po wybraniu następnej znów się zakryła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Twoje pytanie jest tym samym co zróbcie mi grę memory :| ED: 1. Każdej karcie w zmiennej dajesz jakąś wartość (rozmieścić trzeba je tak by żadna karta nie została sama). Później robisz dwie zmienne np. tempcard1 i tempcard2, które będą id poszczególnych kart i przy klikaniu będa pobierane. Później porównujesz wartości obydwóch kart i usuwasz lub nie. (to takie najprostsze, choć nienajlepsze rozwiązanie) 2. Sprawdzasz czy w tempcard1 lub tempcard2 jest jej id. Jeżeli tak sprite odkrytej, jesli nie, sprite zakrytej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Zrób że jeżeli karta zostanie odkryta niech dodaje globalną swego numeru.(np.:global.kartaQ) I jeżeli np.:global.kartaQ jest równe dwa wtedy usuwa odkryte karty Q (damy) ;) UP@ chłopak się uczy, a to pozwoli mu się nauczyć jak takie problemy pokonać.(jak ty zaczynałeś pewnie lepszy nie byłeś) :glare: EDIT @gnysek: Gnysek ma zawsze racje. (ściągniesz mi ostrzeżenie :P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Robisz tablicę z obrazkami: GML t[0]=spr_gwiazdka t[1]=spr_serduszko t[2]=spr_gwiazdka t[3]=spr_dzwoneczek t[4]=spr_kwadracik ... I teraz jak zaznaczasz i obrazek jeden i obrazek dwa są te same ( t[a] = t ), to ustawiasz je na 0 i wtedy nie rysujesz w draw. Jak wszystkie elementy tablicy == 0 to wygrywasz grę. To taki najprostszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Najprostszy? Chyba najlepszy :P . Ale ja i tak jestem zwolennikiem robienia gier logicznych na wielu obiektach, dlatego uważam, że w każdym obiekcie dajesz w Create: GML nazwa = "żabka"; // przyklad</span> I potem sprawdzasz, jak już masz dwa obiekty, czy obydwa mają tę samą wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 OK, thx wszystkim, robie teraz sobie z nudów różne enginy, każdy sposób się przyda ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi