Skocz do zawartości

Jedno id, wiele obiektów


Rekomendowane odpowiedzi

No to tak, mam działający skrypt, ale postanowiłem go ulepszyć, aby nie spowalniał gry i w tym celu potrzebna mi jedna opcja.

Szybkie pytanie i liczę na szybką odpowiedź:

Czy jest opcja, kto sprawdza czy obiekt o danym id istnieje? IF instence_exist(obj)- nie działa bo mam kilka obiektów, ale mi potrzeba id

IF nstence_exist(zmienna z wartością id obiektu)- tez nie działa bo zmienna to nie obiekt :)

1. czy jest opcja, która sprawdza obiekt o konkretnym id?

2. jeżeli nie, to czy jest inny sposób (np. with (id) kod)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instance_exists() dziala rowniez na samo id. szybkie pytanie a jeszcze szybsze sprawdzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

jak to nie działa ?

 

GML
a = instance_create(x,y,test);

if instance_exists(a) show_message('jest');

 

No i działa na zmiennej, zmienna 'a' zawiera ID instancji tego obiektu ('test' to ID obiektu z drzewa zasobów GMa, ten sam dla wszystkich instancji tego obiektu) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacze jeszcze raz, dzięki i zaraz powiem jak dziala

 

 

EDIT:

Wielkie dzięki, nie wiem w czym był problem, ale teraz wszystko działa. Mam jeszcze drobne problemy ale to juz inna kwastia. Dzięki wam zamiast 50 fps mam 60, a to sporo :)

 

jeszcze na pewien czas zostawię temat jak będę miał problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...