Skocz do zawartości

AI wroga


ziomekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

a więc grając sobie w Tekkena zastanawiałem się jak to jest zrobione?? chodzi mi o to czy możecie mi dac przyklady? turiotale? czy cos w tym stylu?

 

Problem jest taki , że niewiem jak jest zrobiony wróg to zanczy jak go zrobic aby wiedzial kiedy skoczyc kiedy sie schylic bic 10-tkami róznych ciosów robic kombinacie itp

 

 

 

z góry thx za pomoc.

 

 

 

 

 

p.s Da sie wogule zrobic takie cos w game markerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki , że niewiem jak jest zrobiony wróg to zanczy jak go zrobic aby wiedzial kiedy skoczyc

Sprawdza, co robi przeciwnik i odpowiednio dostosowuje się do tego.

Ale nikt Ci tego nie napisze, skoro chcesz się brać za coś takiego to znaczy, że już powinieneś coś umieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, komu się chce, poszukaj sobie na yoyogames.com, jakieś gry i zobacz! Da się, skoro da się gry online, 3D, to to też się da, z resztą to jest proste...

GML
if objPlayer.attacktype=1 //Gdy gracz atakuje w łeb

{

kuca=1 //Bot sobie kuca

}

Oczywiście w step musi być

GML
if kuca = 1 //Gdy kuca

{

sprite_index = sprKuca //Sprite ustawia się na kuca

}

 

E.w. switche, wydajniejsze :P

 

@EDIT: Ostrzeżenia 100%? Dobry jesteś, zły dział to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Wy tak piszecie bo sami niewiecie uciekacie od tematu jeśli ktos wie to niech zrobi przyklad exe i niecgh mi pokaze ze sie chocaz da!

zrobienie AI do konkretnej gry wymaga myślenia od CIEBIE.

weź kartkę, ołówek i pomyśl, co bot ma robić. co byś zrobił, gdyby wróg atakował? bronił się itp

lenin bardzo dobrze to streścił, za to Roki pisze głupoty - zrobienie dobrego ai prawie nigdy nie jest proste

 

a markerem to ty piszesz po ścianie i później mama się wydziera. muzgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Wy tak piszecie bo sami niewiecie uciekacie od tematu jeśli ktos wie to niech zrobi przyklad exe i niecgh mi pokaze ze sie chocaz da!
Nie szpanuj dekompilatorem :)

 

Poprzednicy już napisali, na podstawie ruchów przeciwnika sam obmyślasz swoje ruchy, tutaj raczej nie ma czego wyjaśniać.

 

A jak sądzisz że nie wiemy to zmykaj stąd, marnujesz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...