szpaq99 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Dzień Dobry ! Jak zrobić drabine w platformówce ala Mario. Jak będe się wspinał po drabinie to animacja wspinania a jak nie to animacja trzymania sie drabiny. I jak dojde na czubek drabiny to postać z niej wyskoczy. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 GML //kolizja z drabiną: if keyboard_check(vk_up) { sprite_index=wchodzi_po_drabinie if !place_empty(x,y-5) y-=5 //jeżeli nad hero jest drabina to wchodzi else vspeed-=15 //a jak nie to wyskakuje do góry } if keyboard_check(vk_down) { sprite_index-wchodzi_po_drabinie if place_free(x,y+5) y+=5 } if !keyboard_check(vk_up) || !keyboard_check(vk_down) sprite_index=trzyma_sie_drabiny coś takiego chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Potem sprawdze kod, ale masz creditsy bo już w wielu tematach mi pomogłeś. Edit: Ale postać wchodzi do połowy drabiny i spada z niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 GML if( place_meeting( x, y, obj_drabina ) ) { gravity = 0; if( place_free( x, y + 1 ) ) sprite_index = stoi; else { if( keyboard_check( vk_up ) ) { sprite_index = wchodzipodrabinie; y -= 2; } else if( keyboard_check( vk_down ) ) { sprite_index = wchodzipodrabinie; y += 2; } else sprite_index = stoinadrabinie; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Dręczy mnie jeszcze jedno pytanie jak zrobić życia, że np. nie za pomocą cyfry np.lives = 3, tylko tak lives : :mellow: :mellow: :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 GML xx = 50 yy = 100 for ( i = 0; i < lives; i += 1 ) draw_sprite( xx + 25 * i, yy, spr_zycie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się