CTRL Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 mam problem. strzelanka 2D. strzelam myszką z bohatera pociskiem. jak zrobić takiego image_angla aby pocisk leciał* "prosto od lufy" ( l ) a nie tak jak jest sprite czyli - * kiedy bohater ma strzelać do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Step, albo create(jeśli po wystrzale rusza się prosto), wpisz image_angle = direction . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Więc proszę bardzo: Pocisk: CREATE: GML speed=20 direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)-5+random(10) STEEP: GML image_angle=direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 no mam działa ale pocisk tworzy obok sprajta a nie w... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 A ustawiłeś Orginy?(środek obiektu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Prosze przykład: https://gmclan.org/up2162_12_pocisk.html i zwróć uwage na to że w sprite ustawiłem "Origin" na środku strzały. a potem w Create strzały dałem: GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 taaa... to nie działa. mam środki obiektów we wszystkich sprajtach herosa. chociaż zastanawiam sie cy nie zmienić na obracanie sie lufą w kierunku myszki... może od razu dasz kod? i mam środek w pocisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 w hero (keyboard_check_pressed): GML instance_create(x,y,pocisk); W create pocisku: GML direction=hero.direction; image_angle=direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ludzie, ludzie... W create pocisku: X = obj.hero.x + lengthdir_x(cośtam,direction) Y = obj.hero.x + lengthdir_y(cośtam,direction) W cośtam daj takie same liczby, testuj jakie będą pasować Jeżeli tworzysz za pomocą: Instance_create(x,y,obj) To to co napisałem podstaw za x i y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Jeżeli chcesz żeby pocisk wylatywał z lufy a nie z orygina to zrób tak jak Farkraj napisał, jeżeli chodzi ci o to że pocisk lecąc do góry ma pozycję poziomą to: GML /*kod strzelania*/_i = instance_create( x, y, pocisk ); _i.image_angle = direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 X = obj.hero.x + lengthdir_x(cośtam,direction) Y = obj.hero.x + lengthdir_y(cośtam,direction) tego nie rozumiem. niestety. pocisk już nie leci poziomo, lecz tworzy sie obok spritea a nie w. jakoś nic nie działa. wyśrodkowałem spritey i nic. co to 'cośtam'?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 masz wersje lite czy pro? bo jak nie masz pro to "image_angle" ci nie zadziała. a mój przykład chyba spełnia twoją proźbę. strzela się posiskiem który się obraca w danym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 mam pro! pocisk sie obraca!! ale tworzy sie obok herosa który chodzi po planszy. a nie w środku! a masz może kod na obracanie sie spritea do myszki? nie mogę ściągać 'shooter exampli' bo jestem na mamy kompie bo mój sie rozwalił. całe szczęście że procesor a nie dysk twardy... tam jest moje 3D! przy okazji prosze o kod nie chce mi sie szukac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 'costam' to długość wektora czyli odległość w której ma Ci ten punkt wyliczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się