CTRL Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 robie platwormówke. AL... potrzebuje kod na zrobienie robienie fikołka po ziemi... bohater biegnie biegnie i nagle robi fikołka żeby uniknąć nieprzyjaciela itp. (fikołek po ziemi) prosze was o przykłady w gml... acha... najważniejsze. biegniemy -->. a fikołek --> + v. strzałka w prawo + strzałka w dół robi rolla proste :D coś takiego występuje w grze SOLDAT. jak ktoś nie kapuje to nawet www.youtube.pl ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 najprostszy obrót zrobisz poprzez: image_angle += 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 zrob animacje fikołka bez tego nie da rady a potem: if (biegnie) { if (keyboard_check_pressed(ord('v')) and keyboard_check_pressed(vk_right) and keyboard_check_pressed(vk_down)) { sprite_index = spr_fikolka; //akcja } } @ marek :D moze i prosty zrobi, ale bez animacji to chyba nie bedzie wyglądało :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 thx zobacze to. ale nie teraz bo na mamy kompie siedze :D v ^ < > to strzałki xD ale tak zmieni spritea tylko. jeszcze możesz dać na to aby przyległ do ziemi równiutko i przeturlał sie ileś tam... oraz wyskoczył na górce? EW. na górce. jak koniec gorki i najdzie sie w powietrzu to rozpędza się... o wiem... jedziesz na nartach i masz skocznie. wyskakujesz :D spać mi sie chce i nie jasno pisze xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Co do turlania, to chyba chodzi Ci o czolganie? Jesli tak, to podobnym sposobem jak wyzej: if (biegnie) { if (keyboard_check_pressed(ord('c')) && keyboard_check_pressed(vk_down)) { sprite_index = spr_czolgania; //akcja } } :) Mam nadzieje, ze dobrze mowie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 niestety czołganie a "roll" to co innego. chodzi o krótkiego fikołka po ziemi. ściągnij sobie Soldata i zobacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Biegniesz, naciskasz strzałę w dół, robi fikołka a po skończeniu turlania dalej biegnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 tak. if vk_down,vk_right = biegnie dół, robi rolla powoli zwalnia! (nieznacznie) wstaje i żyje sie dalej :D. prosze w kodzie razem z speedem zwalnianiem i sprite indexem. bo ja nie potrafie E@E:jeszcze trzeba bedzie coś dodać z gravitacją? bo w klamrach { } i w if nie radze sobie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 GML //step if (sprite_index=s_step && keyboard_check(vk_right) && keyboard_check(vk_down)) { sprite_index=s_roll alarm[0]=room_speed*2 } if sprite_index=s_roll { if speed>7 speed-=0.2 } //alarm 0 sprite_index=s_step Nie sprawdzane, więc nie obiecuję, że błędów nie ma. Najwyżej jutro się poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 19 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 wszystko działa, poza tym że nie ma grawitacji jak prosiłem i nie nadaje speeda. jak puszcze prawą strzałkę to zatrzymuje sie i robi rolla w miejscu! nie umiem zrobić tego w kodzie prosze pomóżcie mi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 poza tym że nie ma grawitacji jak prosiłem Jak nie ma grawitacji? co ma w ogóle turlanie do grawitacji? jak puszcze prawą strzałkę to zatrzymuje sie i robi rolla w miejscu! GML //step if (sprite_index=s_step && keyboard_check(vk_right) && keyboard_check(vk_down)) { sprite_index=s_roll alarm[0]=room_speed*2 } if sprite_index=s_roll { if speed>7 speed-=0.2 } //alarm 0 sprite_index=s_step //event keyboard right speed=10 //event keyboard right released if sprite_index=s_step speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 19 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Ma być platforma więc bede robił rolla po ziemi a mogą byc dołki i górki. :D nasza grawitacja. jak zmienił już sprajta z rolla do stepa to leciał dalej. spoko dałem speeda = 0. a może o podłoge jakiś friction? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się