Skocz do zawartości

Roll


CTRL

Rekomendowane odpowiedzi

robie platwormówke. AL... potrzebuje kod na zrobienie robienie fikołka po ziemi... bohater biegnie biegnie i nagle robi fikołka żeby uniknąć nieprzyjaciela itp.

(fikołek po ziemi) prosze was o przykłady w gml... acha... najważniejsze. biegniemy -->. a fikołek --> + v. strzałka w prawo + strzałka w dół robi rolla proste :D

 

coś takiego występuje w grze SOLDAT. jak ktoś nie kapuje to nawet www.youtube.pl ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob animacje fikołka bez tego nie da rady a potem:

 

if (biegnie)

{

if (keyboard_check_pressed(ord('v')) and keyboard_check_pressed(vk_right) and keyboard_check_pressed(vk_down))

{

sprite_index = spr_fikolka;

//akcja

}

}

 

@ marek :D moze i prosty zrobi, ale bez animacji to chyba nie bedzie wyglądało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx zobacze to. ale nie teraz bo na mamy kompie siedze :D v ^ < > to strzałki xD

ale tak zmieni spritea tylko. jeszcze możesz dać na to aby przyległ do ziemi równiutko i przeturlał sie ileś tam... oraz wyskoczył na górce?

EW. na górce. jak koniec gorki i najdzie sie w powietrzu to rozpędza się... o wiem... jedziesz na nartach i masz skocznie. wyskakujesz :D spać mi sie chce i nie jasno pisze xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do turlania, to chyba chodzi Ci o czolganie? Jesli tak, to podobnym sposobem jak wyzej:

 

if (biegnie)

{

if (keyboard_check_pressed(ord('c')) && keyboard_check_pressed(vk_down))

{

sprite_index = spr_czolgania;

//akcja

}

}

 

:) Mam nadzieje, ze dobrze mowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. if vk_down,vk_right = biegnie dół, robi rolla powoli zwalnia! (nieznacznie) wstaje i żyje sie dalej :D.

prosze w kodzie razem z speedem zwalnianiem i sprite indexem. bo ja nie potrafie

E@E:jeszcze trzeba bedzie coś dodać z gravitacją? bo w klamrach { } i w if nie radze sobie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//step

if (sprite_index=s_step && keyboard_check(vk_right) && keyboard_check(vk_down))

{

sprite_index=s_roll

alarm[0]=room_speed*2

}

if sprite_index=s_roll

{

if speed>7 speed-=0.2

}

//alarm 0

sprite_index=s_step

Nie sprawdzane, więc nie obiecuję, że błędów nie ma. Najwyżej jutro się poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym że nie ma grawitacji jak prosiłem

Jak nie ma grawitacji? co ma w ogóle turlanie do grawitacji?

jak puszcze prawą strzałkę to zatrzymuje sie i robi rolla w miejscu!

GML
//step

if (sprite_index=s_step && keyboard_check(vk_right) && keyboard_check(vk_down))

{

sprite_index=s_roll

alarm[0]=room_speed*2

}

if sprite_index=s_roll

{

if speed>7 speed-=0.2

}

//alarm 0

sprite_index=s_step

//event keyboard right

speed=10

//event keyboard right released

if sprite_index=s_step speed=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...