Skocz do zawartości

Zmiany spritów


Mihi

Rekomendowane odpowiedzi

1.Jak gracz zdobędzie 10 punktów to zmienia mu się sprite na spr1 jak zdobędzie 20 to na spr2 jak 30 to na spr3.

 

2.Kiedy 2 obiekty znajdą się w danej odległości od siebie to przyciągają się.

 

3.Gdy będzie kolizja 2 obiektów to jest 50% szansy, że wygra obiekt1, a obiekt2, (czyli przegrany) zniknie. Znaczy chodzi mi o to że się losuje który obiekt ma wygrać/zniknąć, oby dwa mają taką samą szanse na wygraną.

 

Proszę o pomoc, jakiś kod i w miarę wytłumaczyć (bo ja dopiero zaczynam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 2 kody umieść w stepie.

1.

GML
if (punkty=10) {sprite_index=spr1;}

if (punkty=20){sprite_index=spr2;}

if (punkty=30){sprite_index=spr3;}

2. W objekt1:

GML
if (distance_to_object(objekt2) < 30 and distance_to_object(objekt2) > 5)

{

move_towards_point(obiekt2.x,obiekt2.y,3) // Przyciąga objekt1 do objekt2

}

else

{

speed=0;

}

W objekt2

GML
if (distance_to_object(objekt1) < 30 and distance_to_object(objekt1) > 5)

{

move_towards_point(obiekt1.x,obiekt1.y,3) // Przyciąga objekt2 do objekt1

}

else

{

speed=0;

}

3.

W create

GML
szanse=0

W kolizji z objektem2

GML
szanse=random(2);

if (szanse=1)//Wygrał obj1

{

with(other){instance_destroy();}

}

if (szanse=2)//wygrał obj2

{

instance_destroy();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wszystko działa.

 

Jeszcze jedno pytanie:

Jak zrobić, że jak na planszy zostaną już tylko niebieskie albo tylko różowe kulki (na początku tych kulek jest ok 10 i jak zostanie już tylko jeden kolor), to będzie koniec gry/przejście do następnego roomu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...