Mihi Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 1.Jak gracz zdobędzie 10 punktów to zmienia mu się sprite na spr1 jak zdobędzie 20 to na spr2 jak 30 to na spr3. 2.Kiedy 2 obiekty znajdą się w danej odległości od siebie to przyciągają się. 3.Gdy będzie kolizja 2 obiektów to jest 50% szansy, że wygra obiekt1, a obiekt2, (czyli przegrany) zniknie. Znaczy chodzi mi o to że się losuje który obiekt ma wygrać/zniknąć, oby dwa mają taką samą szanse na wygraną. Proszę o pomoc, jakiś kod i w miarę wytłumaczyć (bo ja dopiero zaczynam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Pierwsze 2 kody umieść w stepie. 1. GML if (punkty=10) {sprite_index=spr1;} if (punkty=20){sprite_index=spr2;} if (punkty=30){sprite_index=spr3;} 2. W objekt1: GML if (distance_to_object(objekt2) < 30 and distance_to_object(objekt2) > 5) { move_towards_point(obiekt2.x,obiekt2.y,3) // Przyciąga objekt1 do objekt2 } else { speed=0; } W objekt2 GML if (distance_to_object(objekt1) < 30 and distance_to_object(objekt1) > 5) { move_towards_point(obiekt1.x,obiekt1.y,3) // Przyciąga objekt2 do objekt1 } else { speed=0; } 3. W create GML szanse=0 W kolizji z objektem2 GML szanse=random(2); if (szanse=1)//Wygrał obj1 { with(other){instance_destroy();} } if (szanse=2)//wygrał obj2 { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Mała poprawka Dawka do 3.: GML szanse=floor(random(2)); if (szanse=0)//Wygrał obj1 { with(other){instance_destroy();} } else)//wygrał obj2 { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 a no tak faktycznie zapomniałem o tym żeby zaokrąglało do całych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Grudnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 to ja jeszcze zmienię pkt3.: GML szanse = choose(self,other); with (szanse) instance_destroy(); Edit: albo self.id, other.id jakby nie działało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 uuu gnysek o takim rozwiązaniu nie pomyślałem O_o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mihi Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Dzięki, wszystko działa. Jeszcze jedno pytanie: Jak zrobić, że jak na planszy zostaną już tylko niebieskie albo tylko różowe kulki (na początku tych kulek jest ok 10 i jak zostanie już tylko jeden kolor), to będzie koniec gry/przejście do następnego roomu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Grudnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 jak są to różne obiekty to wystarczy: GML if instance_number(kulki_niebieskie) = 0 or instance_number(kulki_rozowe)=0 then room_goto_next(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się