Markar Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 To znowu ja... Mam kolejny proglem, jak zrobić "płynne" obracanie w kierunku myszki?? Czyli żeby obiekt z jakąś tam prędkością przekręcał się w stronę myszki. Jak to zrobić?? Ściągałem przykłady ale nie pomogło, nie działało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 ostatnio był taki temat: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=20629 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 jak zrobić "płynne" obracanie w kierunku myszki?? Czyli żeby obiekt z jakąś tam prędkością przekręcał się w stronę myszki. Cały czas nie rozumiem Twojego 'płynne';/ Chodzi Ci o obracanie z opóźnieniem, czy co? GML //step: mousedir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_x) if (image_angle>mousedir+10 && image_angle<mousedir+180) image_angle-=10 else image_angle+=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Marek.S Wiem, widziałem, nic nie zdziałałem, kombinowałem, siedziałem, w ogóle nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Sry za double posta, ale jak bym editną to by pewnie nikt nie zobaczył, a więc pojawił się problem, użyłem taki kod na obrót: GML dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if direction<docelowy_dir+=10; else if direction>docelowy_dir-=10; I działa, ale kiedy dodaję move_towards_point(mouse_x,mouse_y,4) obiekt obraca się tak jak by cały czas ustawiał się na direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y), a nie tak "płynnie"... Co zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 użyj tego co dałem wyżej tylko zamiast '10' daj wszędzie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Działa tak samo jak wcześniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 raczej jak zwykle pomieszałeś coś... po pierwsze GML dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if direction<docelowy_dir+=10; else if direction>docelowy_dir-=10; co to ma być? (btw to Twój kod) Mi mój jakoś bez problemów działa;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Mi twój nie działa, mam move_towards_point(mouse_x,mouse_y,4) a po tym twój kod i nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Przedpotopowy temat: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=2319&hl= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Działa cudnie, ale kiedy jest jednocześnie move_towards_point nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 A nie możesz na przykład ustawiać speed na to 4 czy ileś, a direction obliczać ww. sposobami (w przykład nie zaglądałem)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Nie, nie mogę bo nie znam żadnych sposobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 A co z zatrzymaniem? :> Zamiast: GML dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if direction<docelowy_dir+=10; else if direction>docelowy_dir-=10; Daj: GML dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if (direction+10<dir) direction+=10; else if (direction-10>dir) direction-=10; else direction=dir; Pozostaje ostatni problem: skręcanie na pograniczu prawej strony. Np direction=359, a dir=0. Ale gdzieś był już o tym temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 A zmienne zadeklarowałes w Create? :jezor: GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); image_angle=direction Wrzucasz to do stepa obiektu, który się obraca. ot, cała filozofia :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 @VaDeUrU: Jemu chodzi o płynne obracanie, czyli np. maksymalnie odwraca się 2 stopnie na stepa -_- @Topic: Tu jest przykład: link wystarczy trochę przerobić kod i gotowe ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się