Skocz do zawartości

Zablokowane Art:Do czego można użyć zmienne


Rekomendowane odpowiedzi

O zmiennych pisali już inni , lecz ten art nie ma wam ich opisywać lecz tylko wytłumaczyć do czego mogą służyć(wiec jest dla początkujących).Zanim się zapoznacie z moim przejrzyjcie arty poprzedników:

 

- http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=68

 

- http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=30

 

Służą one do przypisywania wartości.Na zmiennych można wykonywać działania.Taka jest formułka ale nas interesuje konkretne zastosowanie.Pierwszym z nich jest tworzenie prostego kalkulatora.Najpierw prosimy o wybranie działania(np.dla kazdego działania stwórzmy inny room).I w każdym roomie stórzmy obiekt który będzie pobierał 2 liczby.Zróbmy to tak(przykład na dodawanie):

 

GML
liczba1=0

 

liczba2=0

 

wynik=0

 

//twój kod pobierający liczbę

//1i2 i zapisujacy ją do

//zmiennych

liczba1=5 //zakładam iż będzie

liczba2=35 //to 5 i 35

wynik=liczba1+liczba2

 

show_message(wynik);

 

//kodu do pobierania wartości

//zmniennych nie dałem bo to

//art o zmiennych</span>

 

Tak samo robimy z innymi działaniami.Brakująca część za jakieś pół godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja zamykam ten temat, bo na pytanie "Do czego można użyć zmiennych" jest jedna odpowiedź "do operacji na zmiennych". Poza tym podajesz pół kodu do czegoś o czym piszesz, z czego połowa jest niepotrzebna. Całość, włącznie z pobraniem można zapisać w jednej linicje. Jak się za coś zabierasz to po pierwsze zrób to dobrze, po drugie zastanów sie czy nie da się czegoś zrobić lepiej a po trzecie, zastanów się, czy to nie jest tak trywialne, że szkoda w ogóle o tym wspominać. Syf, kiła i mogiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...