Skocz do zawartości

Ruch sprite'a


uzu13

Rekomendowane odpowiedzi

Dla niezarejestrowanego GM'a: cytat z FAQ

Lub dla wersji niezarejestrowanej. Tworzymy animację obracającego się ludzika (można do tego użyć opcji 'Animation->Roation sequence' w 'Edit sprite' ). A następnie wpisujemy w STEP:

GML
direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y)

image_single = direction * image_number/360;

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI :D postac obraca sie w strone kursora ale jest nowy problem... jak zaczne chodzic jest animacja ktora juz nie obraca sie do kursora, jak puszcze klawisz ( postac stoi w miejscu) juz nie chce sie obracac do kursora... co z tym zrobic i aby animacja tez ustawiala sie do kursora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? Chaotyczny ten Twój post...

Z tego co zrozumiałem, to chcesz, żeby postać obracała się w kierunku kursora tylko wtedy, gdy się porusza?

najprościej to

GML
//step

if image_speed>0 direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

image_angle=direction

A jak nie to napisz normalnie o co Ci chodzi;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie dziala...

wlaczam gre, dopóki sie nie poruszam ( nie wciskam klaiwszy ruchu) postac obraca sie do kursora. gdy nacisne klawisz ruchu (obojetnie ktory w,s,a,d) postac idze do kursora!! a ja chce aby byla tylko animacja w strone kursora, a postac szla tam gdzie trzeba czyli:

w-gora

s-dol

a-lewo

d-prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...