Skocz do zawartości

Epiwaris


I am Lord

Rekomendowane odpowiedzi

W ubiegły czwartek albo piątek? nie pamiętam, zacząłem nowy project

Epiwaris

Gatunek: strategiczna z naciskiem na Tower defence

 

 

Epiwaris będzie grą strategiczną typu tower defence, ale opartą na potyczkach do 4 graczy, nie przewiduję w niej żadnego story moda więc nie będzie fabuły ale jak mnie coś natchnie to może zmienię zdanie.

Planowany przebieg rozgrywki typowej potyczki:

Każdy z graczy posiada główny budynek który trzeba chronić przed rywalami, z tego budynku będzie możliwość postawienia chat spawnujących potworki.

Gracz będzie mógł nakazać potworkowi iść w kierunku wskazanego rywala lub zostawić ten wybór jednostce, czytaj randomowo. Stworzona jednostka losowo obierze drogę którą będzie chciała podążyć do celu, na to nie będziemy mieli wpływu. Jeżeli jednostka napotka inną to te zaczną się bić chyba że nakazaliśmy jej ignorować zamieszki pod warunkiem że ma ona taką możliwość. Oczywiście każda jednostka będzie miała swoje mocne i słabe strony np. magowie będą bardziej użyteczni w zwalczaniu dużych grup przeciwników ( skille AoE ) ale słabi na potyczkach 1v1.

Skoro jest czym atakować musi być też coś czym można się bronić a więc będzią dostępne wieżyczki, które mogą atakować, bufować pobliskie jednostki tudzież wieżyczki.

Autorzy:

Programowanie:
Jakub Michalski oraz Christoph Peters (
)

Fabuła:
brak

Grafika:
Jakub Michalski oraz Christoph Peters (
)

Muzyka:
brak

Screeny:

 

screenshot0r.jpg

inne screeny:

http://img514.imageshack.us/img514/9430/screenshot1ft.jpg

http://img407.imageshack.us/img407/5051/screenshot2z.jpg

 

 

Czeka mnie jeszcze długa droga do ukończenia projektu być może będę potrzebował pomocy grafika 3D bo nie potrafię modelować ani animować postaci.

 

Lista rzeczy zrobionych i do zrobienia:

  1. mapa:

    • ogólny teren z testowymi texturami
    • globalne światło jednokierunkowe
    • real-time shadows
    • kępki trawy i inne pochodne
    • crittery - zwierzaczki nie związane z gameplayem
    • mury i inne obiekty urozmaicające za równo wygląd mapy jak i gameplay
  2. interface gracza

    • HUD
    • system wydawania komend, tworzenie jednostek -working on
    • system stawiania, sprzedawania , upgradowania, wydawania rozkazów wież
    • stawianie, upgradowanie, sprzedawanie budowli
  3. skirmishowe boty i jednostki

    • SI/AI: pathfinding, atakowanie, omijanie zamieszek/tłumów
    • SI/AI botów
    • niszczenie/umieranie
    • interakcja z innymi instancjami gameplayowymi np: zmiana statusu jednostki pod wpływem bufów/debufów pochodzących z wież/jednostek
    • typy, statystyki
  4. menu

    • menu ogólne
    • opcje
    • ustawienia inteligencji bota
    • połączenie sieciowe multiplayer na zasadzie podania ip graczy ( jeden gracz hostuje )
  5. particle, efekty, shadery

    • dym z niszczonych budynków
    • decale na terenie (pozostałości po bitwie)
30 pozycji na liście

Lista jest nie kompleta gdyż trudno przewidzieć co może w grze jeszcze zaistnieć.

procent ukończenia powyższej listy: 23.1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacne to wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magowie będą bardziej użyteczni w zwalczaniu dużych grup przeciwników ( skille AoE ) ale słabi na potyczkach 1v1.

Raczej słabi są zawsze mocni w grupie, a silniejszy powalczy sam :P

A co do zapowiedzi, to sposób rozgrywki zapowiada się bardzo ciekawie. Tekstury rozumiem że testowe? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem w pierwszym poście listę rzeczy, które mam do zrobienia. Z upływem czasu mogą dochodzić kolejne opcje a więc procent ukończenia gry po powyższej listy może spaść.

Split screen odpada z wiadomych względów > 1 mysz 1 klawiatura, od samego początku chciałem zrobić to tylko multiplayerową rozgrywkę ale jednak pomęczę się z AI.

Cursor Blizzarda zmienię rzecz jest jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...