Skocz do zawartości

Broń Ala Blade, czy Predator


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wystrzale ustaw mu prędkość na dodatnią i odpowiedni kierunek.

W stepie zmniejszaj cały czas prędkość.

Jeśli prędkość spadnie poniżej 0 to dodatkowo ustawiaj kierunek na przeciwny do bohatera (przeciwny bo prędkość jest ujemna więc by leciało do bohatera musimy zrobić odwrotnie)

 

Nie wiem do końca o co ci chodzi z tym lekkim skrętem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bumerang siłą rzeczy zawsze wróci w to miejsce z którego był rzucony. musiał byś mu po poruszeniu zmienić tor lotu na prosty aby nie wracał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glob Left Pressed, w obj_hero

 

GML
if obecna_bron=1

{

 

speed+=5

if(instance_number(obj_ostrze)==0)

i=instance_create(x,y,obj_ostrze);

i.centrum=point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2;

i.dirstart=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

 

}

 

Step, w obj_bumerang

 

GML
speed-=1

 

Co ja robię źle bo nie wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glob Left Pressed, w obj_hero

 

GML
if obecna_bron=1

{

 

speed+=5

if(instance_number(obj_ostrze)==0)

i=instance_create(x,y,obj_ostrze);

i.centrum=point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2;

i.dirstart=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

 

}

 

Step, w obj_bumerang

 

GML
speed-=1

 

Co ja robię źle bo nie wraca.

 

lol ... masz speed+=5 i speed-=1 więc masz speed=4 daj "speed=+5 i speed=-1"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bumerang:

Create:

GML
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

speed=10;

 

Step:

GML
speed-=1;

 

if(speed<0)

direction=point_direction(gracz.x,gracz.y,x,y);

 

Mówię przecież że tak jak na początku mówiłem!

 

EDIT:

I nie słuchaj GMclikera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ni w ząb nie rozumiem Twojego kodu.

1. Sprawdzasz aktualną broń. Nic dodać nic ująć.

2. Zwiększasz prędkość playera. Po co?

3. Sprawdzasz ilość pocisków. Spoko

4. Tworzysz obiekt obj_ostrze i nadajesz mu jakieś zmienne z kosmosu. W następnym kroku zaczyna się prawdziwa konsternacja.

5. W obiekcie obj_bumerang stale zmniejszasz prędkość. Skąd bumerang,skoro tworzyłeś ostrze? I na co komu te zmienne które tworzyłeś?

W zasadzie coś w stylu speed = distance_to_point(target_x,target_y) * 20 / odl_pocz + 2(gdzie w create bumerangu nadajemy odl_pocz = distance_to_point (target_x,target_y)) powinno się sprawdzić.

@edit oj sorry pisanie chwilkę mi zajęło i nie odświeżyłem a temat z lekka się zmienił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...