szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Jak zrobić takie okrągłe ostrze, które wyrzucamy i do nas wraca (coś jak bumerang). Ale żeby nie leciało prosto niech lekko skręci i wróci. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Przy wystrzale ustaw mu prędkość na dodatnią i odpowiedni kierunek. W stepie zmniejszaj cały czas prędkość. Jeśli prędkość spadnie poniżej 0 to dodatkowo ustawiaj kierunek na przeciwny do bohatera (przeciwny bo prędkość jest ujemna więc by leciało do bohatera musimy zrobić odwrotnie) Nie wiem do końca o co ci chodzi z tym lekkim skrętem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Bo jak rzucisz bumerang to on nie leci prosto robi taki łuk i wraca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Bo jak rzucisz bumerang to on nie leci prosto robi taki łuk i wraca. A ja myślałem, że łuk zostaje przy łuczniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 wykorzystaj lengthdiry aby zrobić tor lotu ale tym razem będzie trzeba zrobić z nich elipsę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Nie umiem można prosić o przykład ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 https://gmclan.org/up3106_12_bumerang.html Coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Tak dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Lol, po co tyle kodzić skoro można użyć gm'owe motion_add? ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Lol, po co tyle kodzić Tyle? Jedna zmienna i dwie linijki na krzyż :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Skoro już zacząłem to dam mój sposób lenght dirami. https://gmclan.org/up539_11_bumerang.html zmieniając ustawienia parametrów można sprawić że bumerang leci po sinusoidzie lol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 A co teraz zrobić, że jak wyrzucę bumerang to więcej bumerangów nie mogę wyrzucić, dopiero mogę wtedy mogę wyrzucić gdy do mnie wróci ten jedyny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 przy wystrzale daj warunek GML if(instance_number(bumerang)==0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 A i jeszcze jedno co zrobić aby jak się ruszam bumerang do mnie wracał bo on robi kółko ale jak się ruszam nie wraca do mnie (przykład HuderLorda) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 bumerang siłą rzeczy zawsze wróci w to miejsce z którego był rzucony. musiał byś mu po poruszeniu zmienić tor lotu na prosty aby nie wracał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Dałby mi ktoś kod na to żeby prosto leciał bo jednak to z tym zakręceniem to brzydko wygląda, a chciałbym żeby leciało prosto i wracało. I leciało w kierunku bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 To tak jak ci napisałem na samym początku. Pierwszy post po twoim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Z tym że wtedy nie znajdzie playera. Rozwiązaniem pośrednim byłoby coś w tym guście: https://gmclan.org/up5319_11_bumerang.html .Można by zmniejszać prędkość wraz za zbliżaniem się do celu ale nie chce mi się teraz myśleć nad kodem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Glob Left Pressed, w obj_hero GML if obecna_bron=1 { speed+=5 if(instance_number(obj_ostrze)==0) i=instance_create(x,y,obj_ostrze); i.centrum=point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2; i.dirstart=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); } Step, w obj_bumerang GML speed-=1 Co ja robię źle bo nie wraca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Glob Left Pressed, w obj_hero GML if obecna_bron=1 { speed+=5 if(instance_number(obj_ostrze)==0) i=instance_create(x,y,obj_ostrze); i.centrum=point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2; i.dirstart=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); } Step, w obj_bumerang GML speed-=1 Co ja robię źle bo nie wraca. lol ... masz speed+=5 i speed-=1 więc masz speed=4 daj "speed=+5 i speed=-1" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Bumerang: Create: GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); speed=10; Step: GML speed-=1; if(speed<0) direction=point_direction(gracz.x,gracz.y,x,y); Mówię przecież że tak jak na początku mówiłem! EDIT: I nie słuchaj GMclikera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 A co zrobić że jak wróci do hero to obiekt się usówa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 W kolizji z hero GML if(speed<0) instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 ni w ząb nie rozumiem Twojego kodu. 1. Sprawdzasz aktualną broń. Nic dodać nic ująć. 2. Zwiększasz prędkość playera. Po co? 3. Sprawdzasz ilość pocisków. Spoko 4. Tworzysz obiekt obj_ostrze i nadajesz mu jakieś zmienne z kosmosu. W następnym kroku zaczyna się prawdziwa konsternacja. 5. W obiekcie obj_bumerang stale zmniejszasz prędkość. Skąd bumerang,skoro tworzyłeś ostrze? I na co komu te zmienne które tworzyłeś? W zasadzie coś w stylu speed = distance_to_point(target_x,target_y) * 20 / odl_pocz + 2(gdzie w create bumerangu nadajemy odl_pocz = distance_to_point (target_x,target_y)) powinno się sprawdzić. @edit oj sorry pisanie chwilkę mi zajęło i nie odświeżyłem a temat z lekka się zmienił :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Też się zastanawiam poco on dał zmienne z mojego przykładu skoro teraz robi to co platek chciał. Pewnie zmixował wszystko i mu nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Po co tyle kodzić jak można bumerangowi zrobić GML gravity_direction = point_direction(x,y,hero.x,hero.y); gravity=0.3; ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Gówno prawda. Jeśli postać sie odsunie to nie wróci do niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 bumerang siłą rzeczy zawsze wróci w to miejsce z którego był rzucony. I w sumie tak powinno być, zależy też jaki efekt szpaq chce osiągnąć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się