LittleFish Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 czemu u mnie gra jest spłaszczona, nic nie widać, a na dodatek wysypuje się z nieznanego powodu nie pokazując błędu XD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 powinienieś troche zwiększyć wydajność gry bo plansze są dość duże co przy lepszym sprzęcie powoduje straszne spowolnienia przy lepszym sprzecie :blink: ? no nie wiem ja mam w miare dobry komp mi gra sie nie zpowalnia. Co masz na mysli mowiac zwiekszyc wydajnosc? LittleFish twojego problemu nie rozumiem xD sprobuj zwiekszyc rozdzielczosc do 1024x768 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Sorki przejęzyczenie :P Miało być przy słabszym. Musialem myśleć o czymś innym. Zwiększyć wydajnośc tzn. np. obiekty które są poza ekranem gry wyłączać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 tzn ze mam wylaczac obiekty te ktorych jeszcze nie widac? to to cos z deactivate i activate? a jak by to zrobic zeby gra rozpoznawala kiedy sie do nich zblizam xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 To deaktywuj tylko te za tobą i rób nie cofalny scrolling coś jak w Mario na Gameboya czy Supertux na Linuxa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 niecofalny bedzie lipa... u mnie bedzie potrzeba sie koniecznie czasami wracac. PS u mnie potworki sie nie respawnuja, jak raz zabijesz to juz ich nie bedzie, wiec nie musze ich deaktywowoac za mna xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 A może dodasz opcje multi, najlepiej dwa rodzaje: 1-Tworzysz i dołączasz na bazie IP 2-Wybierasz że chcesz być np. Mario i szuka gracza który chce być w tym wypadku Luigi'm, ale to by musiało dużo osób w to pykać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 13 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 wolf własnie w tym jest problem ze nie umim zsynchronizować w multi w grze przeszkadzajek i tych wszystkich obiektów poza bohaterami :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 wolf własnie w tym jest problem ze nie umim zsynchronizować w multi w grze przeszkadzajek i tych wszystkich obiektów poza bohaterami :/A w czym masz problem? Może zdołam pomóc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Poczekajcie jeszcze kilka dni, dokończę ten przykład na multiplayera i udostępnię :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Poczekajcie jeszcze kilka dni, dokończę ten przykład na multiplayera i udostępnię :)Czekamy :) Sam chętnie skorzystam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 10/10 pod każdym względem jak dla mnie najlepsza gra jaka ściągłem z tego forum pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Pablo: podpowiem ci var i,poza; for (i = 0; i < instance_count; i += 1) { if (instance_id[i] <> Mario) && (instance_id[i] <> Luigi) poza = instance_id[i]; } if (poza.x < view_xview[0]) || (poza.x > view_xview[0] + view_wview[0]) || (poza.y < view_yview[0]) || (poza.y > view_yview[0] + view_hview[0]) instance_deactivate(poza); else instance_activate(poza); brak testów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 A nie lepiej poprostu użyć funkcji instance_deactivate_region() i instance_activate_region() ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 @Up: masz rację, ale coś nie teges. Używam czegoś takiego: instance_activate_all(); instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0],view_wview[0],view_hview[0],false,true); Na podstawie helpa no i nic :( EDIT: Jednak to działa. Po prostu ustawiłem view[1] aby śledził object4 ale że obiektów tych było kilka to view[1] oddziaływał na wszystkie objecty4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Jestem teraz w pracy i nie mam dostępu do helpa a z pamięci nie pamiętam więc nie jestem w stanie pomóc - jak wróce z pracy to podam prawidłowy kod. Spróbujta tak: instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0],800,600,false,true) instance_activate_region(view_xview[0],view_yview[0],800,600,true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 14 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 z tym że mi nie potrzeba sezaktywacji obiektow, po drodze i tak wybijesz wiekszosc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 instance_activate_all(); with (all) { if id.object_index = obiekt_do_deaktywowania { if point_distance(id.x,id.y,view_xview[0]+view_wview[0]/2,view_yview[0]+view_hview[0]/2) > 100 { instance_deactivate_object(id); } } } Sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 napisałem już i to działa! Tymon wiem że lubisz rozpisywać ale... wystarczy dać to z Helpa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Jeja, jeśli chcesz za pomocą pętni for sprawdzić każdy obiekt i chcesz robić to w każdym stepie... To wybacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 lol gra powinna byc skonstruowana jak dla kretyna - jak trzeba, to sama ma zmieniac rozdzielke, ni ?~~ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 14 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 własnie tymon... przeciez jak ja dam twoj kod w stepie na dezaktywacje to ta gra zacznie sie ciac u kazdego pewnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Mylisz się pablo - dezaktywacja zmniejszy ilość obiektów (z tego co zauważyłem także tiles) zapisywanych w pamięci przez co gra nie będzie się ciąć :P A przynajmniej komputer będzie mniej obciążony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 14 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 fakt... ale tzn ze instrukcja warunkowa for nie obejmie obiektow dezaktywowanych? a szczerze mowiac to w tej gierce nie ma uzytych tilesetow xD :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 No, racja. Można to jeszcze cutek podrasować :P instance_activate_region(view_xview[0],view_yview[0],view_wview[0],view_hview[0],true); with (all) { if id.object_index = obiekt_do_deaktywowania { if id.x > view_xview[0] && id.y > view_yview[0] && id.x < view_xview[0]+view_wview[0] && id.y < view_yview[0]+view_hview[0] { } else { instance_deactivate_object(id); } } } No i jeśli obiekt został dezaktywowany to tak jak by nie istniał! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Tak jak Tymon powiedział - obiek dezaktywowany - obiekt nieistnięjący - zwolniona pamięć. Pablo może i tilesów nie używasz ale backgroundu stileowanego chyba tak ? To też się wlicza ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 no własnie u mnie wszystko, ta ziemia, krzaczki to są oddzielne obiekty xD tilesetow to uzylem dopiero w mario get it. Przypomne wam koledzy że w tej grze są 2 viewsy bo jest 2 graczy :P i wałek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Jaki problem przerobić ten kod na 2 viewy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się