kubal09 Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Cześc. Dwa pytania 1.Jak dodawac zdjęcie do programu? Tnz. Masz zdjęcie na dysku klikasz np. ENTER i pokazuje ci się "okienko otwierania" i tam sobie szukasz i dodajesz do programu. (widac je w programie) 2. Jak już dodam zdjęcie to chce aby: KLawiszem "Góra" powiększac zdjęcie Klawiszem "Dół" je poszerzac. To tyle. Pzdr. Kubal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Powiększać można zmiennymi image_xscale i image_yscale. Normalna wielkość to 1, 2 to dwa razy większa, a 0.5 to o połowę mniejsza itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 A jak zrobic aby jak się nacisnie "Góra" to żeby on się nie powiększał bardzo(2 razy większy) tylko troszkę(0,1) i im dłużej by się trzymało tym(on) bardziej on by się powiększał(lub poszerzał) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 No musisz np. w evencie keyboard lub w stepie w if(keyboard_check(vk_up)) zwiekszać obie te zmienne o tę samą wartość np. 0.1 albo 0.05 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 GML if keyboard_check(vk_up) { image_xscale+=0.1 } itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 a co do pierwszego to odsyłam do dokumentacji https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Ale dajcie jak można żeby się dodawało zdjęcie do programu i żeby je było widac w nim ok? Proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Przecież Lechu podał Ci link do dokumentacji gdzie możesz o tym poczytać. Nikt Ci na tacy nie poda takiego skryptu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 18 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Ta? A gdzie jest funkcja na otworzenie zdjęcia? Jest tylko GML file_text_open_read(fname) GML i to jest do plików tekstowych a mi chodzi o JPG. No i w tym od Lecha trzeba znac nazwę pliku. Proszę pomóżcie mi! To jest dla mnie naprawdę ważne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Września 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 dodajesz sprita (sprite_add), a do otwierania plików jest bodaj get_filename czy coś takiego (wyświetla okno dialogowe ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 18 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Napisałem coś takiego: get_open_filename( 'Pliki JPG|*.jpg' , '' ) Tylko chce jeszcze aby po znalezieniu mi się to otwierało na obiekcie który już jest(zdjęcie). Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 plik=get_open_filename foto=sprite_add(plik,jakieśargumenty) draw_sprite(foto). argumenty są w helpie. Powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Albo jestem ślepy albo nie wiem co :mellow: Jakoś nie widzę. Gdzie to jest?(argumenty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 GAME MAKER HELP ! Taka ikonka niebieska z białym pytajnikiem, czy ty w ogóle sam nic nie umiesz zrobić ? Klikasz index i wpisujesz nazwę funkcji... sprite_add(fname,imgnumb,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig) Adds the image stored in the file fname to the set of sprite resources. Only bmp, jpg and gif images can be dealt with. When the image is a bmp or jpg image it can be a strip containing a number of subimages for the sprite next to each other. Use imgnumb to indicate their number (1 for a single image). For (animated) gif images, this argument is not used; the number of images in the gif file is used. precise indicates whether precise collision checking should be used. transparent indicates whether the image is partially transparent. smooth indicates whether to smooth the edges. preload indicates whether to preload the image into texture memory. xorig and yorig indicate the position of the origin in the sprite. The function returns the index of the new sprite that you can then use to draw it or to assign it to the variable sprite_index of an instance. When an error occurs -1 is returned. Masz i przestań robić z siebie głupa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się