kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Mam mianowicie taki problem, że gdy gra zrobiona prze zemnie pochodzi przez 5 min zaczyna sięciąć. Czy można to jakoś zaradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Różne mogą byc przyczyny. Za dużo instancji, particli, surfejsy za duże, nie kasujesz obiektów poza roomem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 to chyba te instancje , ale jak zrobić aby nie wzrastaly, ponieważ jak wlaczylem w trybe "run game a debug mode" to tam pokazuje ze instancje caly czas wzrastaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Po prostu masz ich nie tworzyć tyle w czasie trwania gry... :x A jak już coś tworzysz, to kasuj jak jest ci niepotrzebne. Mów teraz, co tworzysz w czasie gry... ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 poprostu robie gre mmorpg i jak np rusze sie postacia w prawo tp sprity maja zmnieniac sie na inne , ale nawet jak nic nie robie to te instancje i tak wzrastają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Możliwe, że stworzyłeś jakąś nieskończoną pętlę, która tworzy cały czas obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 na bank tworzysz nowe instancje gdy chcesz zmieniac im sprajta :D pokaz kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Jeśli masz podejrzenia co do jakiegoś obiektu to najlepiej odpal grę w trybie "debug mode" i tam dodając obiekt (add) obserwuj go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 ktos tu chcial kod na moje chodzenie : ten kod przedstawia poruszanie krasnaludem: if rasa = 2 { sprite_index = spr_krasnalud_stoi image_single = 0 rasa = 2.1 } if room != menu if rasa = 2.1 { [/size] if keyboard_check (vk_down) { y+=2 image_single=2 sprite_index=spr_krasnalud_dol; image_single=-1; image_speed=0.2; } if keyboard_check (vk_up) { y-=2 sprite_index=spr_krasnalud_gora; image_single=-1; image_speed=0.2; } if keyboard_check (vk_left) { x-=2 sprite_index=spr_krasnalud_lewo; image_single=-1; image_speed=0.2; } if keyboard_check (vk_right) { x+=2 sprite_index=spr_krasnalud_prawo; image_single=-1; image_speed=0.2; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 wklej ten kod w tag GML i bedzie gitez majonez bo tak to jakas papka wyszla ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Ten kod nie zwiększa ci instancji. Poszukaj kodu gdzie zastosowałeś funkcję instance_create(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 to chyba prze to: instance_create(obj_postac.x,obj_postac.y,obj_krasnalud_brody) instance_create(obj_postac.x,obj_postac.y,obj_krasnalud_wlosy_przod) if image_index = spr_krasnalud_lewo { instance_create(obj_postac.x,obj_postac.y,obj_krasnolud_wlosy2_lewo) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 o Boże, ciągle to tworzysz? rysuj brodę i inne rzeczy w drawie. a tak poza tym, używaj tego cholernego tagu gml. edit: skasowane. pokićkało się w tagach code. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 nie rozumiem tego kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 lol, to nie jest kod GML tylko mu chodzi o to, żebyś nie kolorował kodu, którego nam wstawiasz, tylko wstawiał kod między tagi [g.ml][/g.ml] (bez kropek w środku), czyli np. tak GML //komentarz if(costam) then z=472645</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 CZyli jaklub jakbyś radzil zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 A w jakim Eventcie masz ten kod z instance_create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 W stepie pewnie, inaczej by nie wzrastały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Daj sobie spokój z robieniem mmorpg... Masz problemy z CAŁKOWITYMI podstawami, a chcesz zrobić mmorpg ? ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Po pierwsze to nie zniechcecaj ludzi, a po drugie to gre mmorpg mialem juz dawno zrobić tylko że dowiedziałem się o GM i przerzuciłem się niedawno C++ na GML (bardzo dużej różnicy nie ma), ale mam czesto problemy ponieważ nie jestem profesjonalistą w GM, ale forum właśnie jest od tego aby zadawać pytania, i są tu mili ludzie. Ale takich jak ty to ja niechce znać co zamiast pomóc to spamują i zniechęcają, a po drugie to zadaleko zaszłem żeby zrezygnować. A co do tego instance create to mam w stepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 To przeczytaj w dokumentacji o funkcjach oraz o eventach - jak działają, bo tak trochę "na ślepo" działasz. Pozatym składnia może jest podobna, ale GM ma zbiór gotowych funkcji, silnik(?) graficzny i że tak powiem tworzenie/zarządzanie obiektami, sprite'ami jest prostsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 no i dla tych obiektow wzielem GM, a tak na marginesie to ktoś tu miał racje ze instance_create trzeba bylo wsadzic do create a wiec juz blad naprawiony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 problem już rozwiązany, ale dokończę myśl: jak rysować w drawie? na przykład tak: GML (Draw) draw_sprite(cielsko_spr,-1,x,y); draw_sprite_ext(broda_spr,-1,x,y-8,1,1,0,kolor_brody,1); draw_sprite_ext(noga_spr,-1,x-2,y+8,1,1,0,kolor_nogi,1); ... dzięki temu nie ma opóźnienia między brodą a ciałem (ale nie jestem pewien, czy w GM5 jest funkcja draw_sprite_ext()). będzie mniej obiektów - gra będzie płynniej działać i są tu mili ludzie przykro mi. to tylko złudzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 jak juz podales ta funkcje to czy moglbys opisac ja np co toj cielsko_spr w draw_sprite? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Nazwa sprita do rysowania :P Jak wpisujesz funkcje na dole w szarym okienku masz argumenty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 gm5 nie ma tego okienka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się