MeloPL Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam, jak zrobić, by sprite obiektu odwracał się dzięki komendzie "image_xscale=-1" po tym, gdy myszka znajdzie się na lewej połowie tego obiektu, lub poza nim, ale z lewej strony? Jakby co, jest to gra 2D z widokiem od boku, jak w platformówce. imagexscale=-1 -> sprite jest odwrócony. imagexscale=1 -> sprite jest normalny. Samo odwracanie umiem, ale nie wiem, jak napisać, by przy tym, gdy myszka znajdzie się po lewej stronie od hero, coś ma się dziać, a po prawej też ma się coś dziać. Jakbym zrobił image angle, to sprite po odwróceniu byłby do góry nogami, no i trzeba by było zastosować "imageyscale=-1". ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Porównuj położenie myszki czy jest większe od x tego obiekty czy mniejsze GML if x<mouse_x imagexscale=-1 if x>mouse_x imagexscale=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Em, jak zaadresować oś x, aby game maker czytał ją, jako oś x obiektu "hero"? W ten sposób? GML if hero.x<mouse_x imagexscale=-1 if hero.x>mouse_x imagexscale=1 Jak to zrobiłem, to skrypt nie działa, nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 GML if mouse_x<x imagexscale=-1 else imagexscale=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Nie wiem, czy coś źle robię, ale nawet to nie działa. Skopiowałem pod event step, nic nie zmieniając w kodzie, lecz nie działało. Jeśli zastosowałem przekierowanie "hero.x", to również nic się nie działo. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 A masz coś w evencie draw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Nie, nic. Próbowałem nawet robiąc nowy projekt, wklejając ten sam skrypt do eventu "step" i nic więcej innego, by sprawdzić, czy to działa, lecz też nic się nie działo. Edit. Ojej, już doszedłem do błędu. Pisałem "imagexscale", zamiast "image_xscale" ^^ Teraz wszystko działa elegancko! Dziękuję :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 To nie pokazał się żaden GMowy error ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Potraktował to jak zmienną, ewentualnie zaznaczone w opcjach "treat uninitialized variables as 0" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się