Morro Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witam. Dzisiaj zauważyłem, że zależnie od tego jak długo wyświetlane są particle zużycie procesora rośnie. Czyli np. przez sekundę wyświetla się ileśtam particli za pomocą kodu part_particles_create() i przez ten czas procesor obciąża się o kilka %. Im dłużej są wyświetlane, tym bardziej zaczyna zamulać. Nawet po tym jak skończy się efekt zamulenie pozostaje. Jak temu zaradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 yyy jak sie nie myle to : GML part_particles_clear() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 A jak mam odwołać się do indexu, jeśli skrypt efektu jest wywoływany w skrypcie? jak dam np. po prostu particle1 to nie zadziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 GML zmienna_particle=script_get_text(skrypt_z_particlami) part_particles_clear(zmienna_particle) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Niestety nie zmienia to obciążenia procesora i ramu. Może jakiś inny sposób tworzenia particli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Dlaczego rysujesz przez part_particles_create? Ja używam emiterów i o zamulaniu nie ma mowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 A czy kasujesz emitery i systemy ? Bo skasowanie obiektu z particlem nie załatwia sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Przyłączam się do pytania ponieważ mam ten sam problem w FT v0.4 :( Muli mi gre i FPS-y mi spadają. Makary ja używam emittera ale po dłuższym uzywaniu flamera jest tak dużo cząsteczek że nie da się nawet podskoczyć ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Używam przez part particle, bo mi jest wygodniej i mogę tworzyć je co stepa. Teraz spróbuję przepisać to na emitery i co stepa aktualizować pozycję emitera. Darlix: Po wyłączeniu musisz usunąć wszystkie jak wyżej napisali. EDIT: Nie no, to i tak nie zmniejsza zużycia procesora... Może mi ktoś napisać jak to ma być? Bo ja widocznie nie umiem tego zrobić poprawnie Mam na emiterach i w destroy obiektu tworzącego: var part1; part1=script_get_text(scr_q_mastery) part_system_clear(part1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 zamień eksperymentalnie na part_system_destroy, i zobacz efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Dupa, nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Dupa to Ty jesteś :P bo mi działa ;) GML part1=script_get_text(scr_q_mastery) part_system_destroy(part1) Jak Ci nie zadziała to daj kod jaki masz ;) P.S: Znowu zniknął klocek GML :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Jak robię na emiterach to nie działa, sprawdzę z tym part particles EDIT: Może działa, ale Menager Windows na to nie wskazuje. Włączam grę, daję ctrl alt delete, włączam skilla i jak jest skill zużycie procesora wciąż rośnie, przestaje jak wyłączam. Nawet z tym kodem nic się z pamięci nie wyzwala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Odpal gre na F6 i patrz na fps-y :) U mnie cały czas jest 30 :) Dzięki wam za kod, teraz moge ukończyć projekt ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Prockiem się nie sugeruj, bo nawet przy CtC użycie rośnie do 100%. Gm już tak niestety ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się