Skocz do zawartości

Kamera trzęsie się na zoomie


Marzec

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiałem się nad tym, ale mam nadzieję, że jest to zaawansowane pytanie :P

 

Otóż użyłem zoomu, tzn. zrobiłem view 40x30 i obiekt za którym podąża kamera. Niestety prędkość jego jest tak mała, że czasami znajduje się on "między pikselami". W takich momentach kamera (view) cała się strzęsie. Da się to jakoś naprawić?

 

Mały view mi jest potrzebny, bo ograniczenia wielkości room'u w GMie nie pozwalają mi na większy room niż potrzebuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób własne poruszanie kamery za pomocą view_xview[ view ] i view_yview[ view ] a do określenia pozycji obiektu użyj round( x ) i round( y ) :)

 

 

Czyli po prostu

GML
view_xview[ 0 ] = round( gracz.x ) - 20;

view_yview[ 0 ] = round( gracz.y ) - 15;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...