Marzec Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Zastanawiałem się nad tym, ale mam nadzieję, że jest to zaawansowane pytanie :P Otóż użyłem zoomu, tzn. zrobiłem view 40x30 i obiekt za którym podąża kamera. Niestety prędkość jego jest tak mała, że czasami znajduje się on "między pikselami". W takich momentach kamera (view) cała się strzęsie. Da się to jakoś naprawić? Mały view mi jest potrzebny, bo ograniczenia wielkości room'u w GMie nie pozwalają mi na większy room niż potrzebuję :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 odpowiem trochę po n00b'sku ale ważne żeby było tam gdzie masz "podążanie" za obiektem daj klocek jump to given a position Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Zrób własne poruszanie kamery za pomocą view_xview[ view ] i view_yview[ view ] a do określenia pozycji obiektu użyj round( x ) i round( y ) :) Czyli po prostu GML view_xview[ 0 ] = round( gracz.x ) - 20; view_yview[ 0 ] = round( gracz.y ) - 15; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzec Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Ciekawe. Funkcji round nie znałem. Niestety problem nie znika :( Zapomniałem napisać, że view obraca się za bohaterem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Ciekawe. Funkcji round nie znałem. Niestety problem nie znika :( Zapomniałem napisać, że view obraca się za bohaterem. view_angle[0] = round( dir ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 GML view_xview = floor( x ); view_yview = floor( y ); view_angle = floor( angle ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się