Skocz do zawartości

objekt tworzony w 2 roomie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy
Lol mam do kupna pare czołgów i kupiłem je i chce żeby te co je kupiłem były nie w kupowaniu room1Tylko w planszy room2 rozumiecie to proste? Prosze niech ktoś mi sensownie odpowie ale dzieki gnysek i powyrzej za checi XD pomużcie

 

Jak przejdziesz do roomu dwa, to dzięki Persistent obiekty z roomu jeden zostaną.

Możesz też zrobić tablicę kupionych pojazdów i na początku roomu generować je :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym radził zrobić zmienną global.czołgi

i w drugim roomie tworzą się wedle liczby

 

 

Tylko dokładnie niewiem jak to zrobić ja miałem tak

 create:global.next=0 w Left pressed : If instance_create(x,y,czolg) {Global.next=1I w room 2 : global.next=1: pomużcie plis bo tak bede jak zwykle pare dni kombinować musiał plis .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

True jest zmienną boolowską. W Game makerze nie ma zmiennych Boolowskich, zatem za true uznajemy wszystkie liczby >0, za false wszystkie <=0. Ponieważ powszechnie przyjmuje się, że true to 1, a false to 0, to właśnie takie wartości zwracają te stałe. Na pewno jest tak też w C, gdzie również brak zmiennych Boolowskich.

 

Zatem napisanie if 689, oznacza if true, a napisanie if -689 oznacza if false. Instance create zwraca true, bo zawsze id > 0. ( A nawet id > 100000 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmy to ktoś mi pomoże :D BO umiem zrobić gre wojenną ale nieumie kupoawnia czołguw znaczy zmienne umie i wogule ale ktoś mi powie jak zrobić tak:Pokazuje sie pole z 5 czołgami rużnego rodzaju i 4 grupy ludzi snajperzy,karabinieży itp i jak kupie załużmy już za całą kase ogulnie i klkne enter next room są tylko te co kupiłem obiekty . Plis pomocy tylko kodem pliz bo już sie z tym od dawna męcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Użyj zmiennych młody padawanie.

Nie wiem jak masz to rozwiazane, zakładamy, że jak kupujesz czołg, to zapisujemy ile ich masz

 

GML
//fragment gdzie masz kupowanie, zmysliłem pierwsza linijke

global.pieniadze -= cena_czolgu;

global.czolgi +=1;

 

room creation

GML
var i;

for (i=0; i<global.czolgi; i+=1)

instance_create(100+(i*20),100,ob_czolg);

 

30 sekund myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...