Ch3mical Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Witam. Od niedługiego czasu tworzę grę strategiczną i mam 2 małe pytanka. Za pomoc oczywiście miejsce w credits gry :D 1. Co zrobić, że jeśli poziom global.cash jest <0 to tak jakby się deaktywuje obiekt "o_build_truck" . Próbowałem już z instance_deactivate ale wtedy obiekt się usuwa ^^ 2. Co zrobić żeby po naciśnięciu na obiekt " o_build_fabryka" i przy stanie global.cash >5000 budynek budował się (czyli obiekt tworzył się) w miejscu w którym następnie nacisnę myszką ? Proszę o pomoc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 1.Nie usuwa.Kiedy się obiekt deaktywuje visible się zmienia na false. 2. GML [Create] can_build = false; [Step] if global.cash >= 5000 {can_build = true;} else {can_build = false;} [Mouse Global Left Pressed] if can_build = true {instance_create(mouse_x,mouse_y,budynek);} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 1. Co zrobić, że jeśli poziom global.cash jest <0 to tak jakby się deaktywuje obiekt "o_build_truck" . Próbowałem już z instance_deactivate ale wtedy obiekt się usuwa ^^ Raczej znika. Aktywuj go i zobaczysz, że nie usunął się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 1. Co zrobić, że jeśli poziom global.cash jest <0 to tak jakby się deaktywuje obiekt "o_build_truck" . Próbowałem już z instance_deactivate ale wtedy obiekt się usuwa ^^ No bo go dezaktywujesz więc się nie rysuje... Obejmij wszystko gdziekolwiek gdzie są jakieś akcje poza rysowaniem w if global.cash <= 0 {} i tyle. 2. Co zrobić żeby po naciśnięciu na obiekt " o_build_fabryka" i przy stanie global.cash >5000 budynek budował się (czyli obiekt tworzył się) w miejscu w którym następnie nacisnę myszką ? W create o_build_fabryka: GML build = 0 W kliknięciu: GML if global.cash >= 5000 && build = 0 { global.cash -= 5000; build = 1; }; W stepie: GML if mouse_check_button_pressed(left) && build = 1 { instance_create(mouse_x,mouse_y,o_fabryka); //czy jak tam nazywa się twój obiek fabryki build = 0; }; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Ok, z tą deaktywacją to mój błąd :P Teraz właśnie próbuję z tym budowaniem... EDIT: @dżamper: ERROR in action number 1 of Step Event for object o_create_fabryka: Error in code at line 1: if mouse_check_button_pressed(left) { at position 31: Unknown variable left Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Daj vk_left. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Ok, a co do tego twojego 47x to spox, ale jak odpalam grę to gdzie na samym początku kliknę to się buduje budynek :P EDIT: Jak odpalam ten drugi engine dżampera to na samym początku robię 2 ciężarówki zapoatrzeniowe, żeby mieć więcej kasy, ale jak naciskam na obrazek ciężarówki to wyjeżda jedna za 2tys. i od razu mieli mi dodatkowe 5 tysiaków za tak jakby ten budynek, który się nie wybudował. Potem jak naciskam na obrazek budynku żeby się wybudował to nic się nie dzieje. Proszę o pomoc :D Zależy mi żebym skończył opcję budowania budynków jeszcze dzisiaj :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Nie vk_left tylko mb_left... Pomyśl zanim coś powiesz 47x... No i wytłumacz jakoś jaśniej, bo nie rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 OK, z mb_left ciężarówki działają, ale jak nacisnę na button budowy budynku to się on buduje w tym samym miejscu gdzie button ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 GML if global.cash >= 5000 && build = 0 { global.cash -= 5000; build = 1; }; zamień na GML if global.cash >= 5000 && build = 0 { global.cash -= 5000; mouse_clear(mb_left); build = 1; }; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 OK Dżamper działa, dzięki :D Masz miejsce w credits :) Tobie 47x też dziękuje za pomoc, także znajdziesz się w credits :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się