Skocz do zawartości

2 pytania dotyczące strategi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedługiego czasu tworzę grę strategiczną i mam 2 małe pytanka. Za pomoc oczywiście miejsce w credits gry :D

 

 

1. Co zrobić, że jeśli poziom global.cash jest <0 to tak jakby się deaktywuje obiekt "o_build_truck" . Próbowałem już z instance_deactivate ale wtedy obiekt się usuwa ^^

 

2. Co zrobić żeby po naciśnięciu na obiekt " o_build_fabryka" i przy stanie global.cash >5000 budynek budował się (czyli obiekt tworzył się) w miejscu w którym następnie nacisnę myszką ?

 

 

Proszę o pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Nie usuwa.Kiedy się obiekt deaktywuje visible się zmienia na false.

2.

GML
[Create]

can_build = false;

[Step]

if global.cash >= 5000

{can_build = true;}

else

{can_build = false;}

[Mouse Global Left Pressed]

if can_build = true

{instance_create(mouse_x,mouse_y,budynek);}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
1. Co zrobić, że jeśli poziom global.cash jest <0 to tak jakby się deaktywuje obiekt "o_build_truck" . Próbowałem już z instance_deactivate ale wtedy obiekt się usuwa ^^

 

Raczej znika. Aktywuj go i zobaczysz, że nie usunął się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co zrobić, że jeśli poziom global.cash jest <0 to tak jakby się deaktywuje obiekt "o_build_truck" . Próbowałem już z instance_deactivate ale wtedy obiekt się usuwa ^^

No bo go dezaktywujesz więc się nie rysuje... Obejmij wszystko gdziekolwiek gdzie są jakieś akcje poza rysowaniem w if global.cash <= 0 {} i tyle.

 

2. Co zrobić żeby po naciśnięciu na obiekt " o_build_fabryka" i przy stanie global.cash >5000 budynek budował się (czyli obiekt tworzył się) w miejscu w którym następnie nacisnę myszką ?

W create o_build_fabryka:

GML
build = 0

W kliknięciu:

GML
if global.cash >= 5000 && build = 0 {

global.cash -= 5000;

build = 1;

};

W stepie:

GML
if mouse_check_button_pressed(left) && build = 1 {

instance_create(mouse_x,mouse_y,o_fabryka); //czy jak tam nazywa się twój obiek fabryki

build = 0;

};

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, z tą deaktywacją to mój błąd :P Teraz właśnie próbuję z tym budowaniem...

 

 

EDIT:

 

@dżamper:

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object o_create_fabryka:

 

Error in code at line 1:

if mouse_check_button_pressed(left) {

 

at position 31: Unknown variable left

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a co do tego twojego 47x to spox, ale jak odpalam grę to gdzie na samym początku kliknę to się buduje budynek :P

 

 

EDIT:

Jak odpalam ten drugi engine dżampera to na samym początku robię 2 ciężarówki zapoatrzeniowe, żeby mieć więcej kasy, ale jak naciskam na obrazek ciężarówki to wyjeżda jedna za 2tys. i od razu mieli mi dodatkowe 5 tysiaków za tak jakby ten budynek, który się nie wybudował. Potem jak naciskam na obrazek budynku żeby się wybudował to nic się nie dzieje. Proszę o pomoc :D Zależy mi żebym skończył opcję budowania budynków jeszcze dzisiaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...