Skocz do zawartości

Persistent, Parent, Mask


Rekomendowane odpowiedzi

Parent - Partner: czyli obiekt, który się zachowuje identycznie do tego

Mask - Maska: czyli jakiś sprit, który będzie wykrywał kolizję zamiast sprita obiektu

Persistent - Stały: czyli czy wartość zmiennych ma przechowywać zawsze w takim stanie jak je zostawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Persistent - obiekt zostaje po zmianie rooma

Parent - jeśli dasz 2 obiektom jako parent inny obiekt, a później dasz gdzieś kod "instance_nearest(x,y,ten_parent);", to oprócz ten_parent będzie też znajdywał te 2 obiekty (przydatne do np. rakiet samonaprowadzających na przeciwnika). I jeśli parent obiektu ma jakiś event, którego nie ma ten obiekt, to wykona się event z parenta. Natomiast gdy obiekt ma ten sam event co parent, to wykona się tylko event obiektu - chyba, że w kodzie dasz "event_inherited()".

Mask - kolizje używają tej maski, domyślnie używaną maską jest sprite obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wystarczy że dam mu opcję że jak się room skończy do że jego dane położenia będą takie i siakie dzięki :]

 

Mam jeszcze jedno pytanie:

Czy da się zrobić tak że dwa roomy są złączone w jedną planszę? Bo w jednym roomie nie umieszcze całego świata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...