borubarartur Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 tworzę już w GM'ie szmat czasu ale ostatnio zauważyłem pewne funkcję których nie używam. Chodzi mi tu o "Persistent, Parent, Mask" DO CZEGO SŁUŻĄ TE OPCJE?? z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Parent - Partner: czyli obiekt, który się zachowuje identycznie do tego Mask - Maska: czyli jakiś sprit, który będzie wykrywał kolizję zamiast sprita obiektu Persistent - Stały: czyli czy wartość zmiennych ma przechowywać zawsze w takim stanie jak je zostawił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Persistent - obiekt zostaje po zmianie rooma Parent - jeśli dasz 2 obiektom jako parent inny obiekt, a później dasz gdzieś kod "instance_nearest(x,y,ten_parent);", to oprócz ten_parent będzie też znajdywał te 2 obiekty (przydatne do np. rakiet samonaprowadzających na przeciwnika). I jeśli parent obiektu ma jakiś event, którego nie ma ten obiekt, to wykona się event z parenta. Natomiast gdy obiekt ma ten sam event co parent, to wykona się tylko event obiektu - chyba, że w kodzie dasz "event_inherited()". Mask - kolizje używają tej maski, domyślnie używaną maską jest sprite obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Persistent - czy obiekt ma być taki sam w nasępnym roomie. Parent - "rodzic", czyli z parentów robi się grupy Mask - maska sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 dzięki za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizam7 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 @47xxxxxxx - czy funkcja persistent służy do zachowywania np życia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 @Up:Tak :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Jeśli np. zostało ci 60 hp i przechodzisz do następnego room'a to żeby mieć dalej 60 hp zaznaczasz persistent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Persistent sprawia, że obiekt nie znika pomiędzy roomami. Tylko tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizam7 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 więc jeżeli zostanie na x=27 i y=45 to tam też trafi w nastęonym roomie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Tak jakby się "przeniesie". Opuszczając room, wszystkie obiekty znikają, a ten jeden zostanie, ze wszystkimi zmiennymi itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Tak. #Edit Za pozno ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizam7 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 czyli wystarczy że dam mu opcję że jak się room skończy do że jego dane położenia będą takie i siakie dzięki :] Mam jeszcze jedno pytanie: Czy da się zrobić tak że dwa roomy są złączone w jedną planszę? Bo w jednym roomie nie umieszcze całego świata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Zaznacz w room'ach Persistent (w settings) no i zrób jakieś przejście między room'ami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizam7 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 nie rozumiem :huh: :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się