Kargul Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam! Mam znowu problem i znowu dotyczy zmiennych, jednak tym razem chodzi mi o taki "system" spłukania. Chodzi mi o to że mam zmienną gold. GML gold = 100 I obiekt "sell". Jak klikam obiekt "sell" to daje kod: GML gold-= 30 Czyli system kupowania. I chciałbym, abym jak miał na przykład 20 golda i klikam na obiekt "sell", to nie tracę 30, tylko pokazuję mi się show_message: "Za mało złota" Czyi system że jak mam za mało, to nie mogę kupować. Proszę o pomoc :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 if gold > 30 { gold-=30 } else if gold < 30 { show_message("Masz za mało złota.") } Mówiłeś żę będziesz inne pytania o zmiennych zadawać w jakimś innym temacie :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 if gold >= 30 { gold-=30 } else if gold < 30 { show_message("Masz za mało złota.") } Bo jak będzie miał równo 30 to wywali errora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 if gold > 30 { gold-=30 } else if gold < 30 { show_message("Masz za mało złota.") } Mam to dać w kliknięciu? PS: Czy na początku nie powinno być if gold < 30 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Nie, powinno być >=. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Jeżeli masz więcej lub równo złota, to odejmij, to tam pasuje tylko >=. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Można też "else if gold < 30" skrócić po prostu do "else". Można także np. dodać, ile jeszcze potrzeba. GML if gold >= 30 { gold -= 30; } else { show_message("Masz za malo zlota. Potrzebujesz go o " + string(30 - gold) + " wiecej."); }; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Masz to dać w kliknięciu.Może pierw będziesz czytał kod, a nie bezmyślnie kopiował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Nie lepiej tak: GML //create gold=100 wymaganegold=30 //step if keyboard_check_pressed(vk_enter) { if wymaganegold<=gold { gold-=30 } else { show_message('do roboty sie kur*a weź a nie!') } } i tak se możesz każdemu npc przypisać ile mu sie placi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 4 Lipca 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 to już prędzej wtedy gold-=wymaganegold Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Jednak po co dodawac zbedna zmienna? Ale zgadzam sie co do kodu Dzampera. Gdyby dal kod 47x, nawet jesli z rowna sie i tak by wywalilo blad. Bo nie wiedzial by czy odejmowac czy dodawac gdy jest rowne 30. Else is tha best. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się