Skocz do zawartości

Koniec złota


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam znowu problem i znowu dotyczy zmiennych, jednak tym razem chodzi mi o taki "system" spłukania. Chodzi mi o to że mam zmienną gold.

GML
gold = 100

I obiekt "sell". Jak klikam obiekt "sell" to daje kod:

GML
gold-= 30

Czyli system kupowania. I chciałbym, abym jak miał na przykład 20 golda i klikam na obiekt "sell", to nie tracę 30, tylko pokazuję mi się show_message:

 

"Za mało złota"

 

Czyi system że jak mam za mało, to nie mogę kupować.

 

Proszę o pomoc :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też "else if gold < 30" skrócić po prostu do "else". Można także np. dodać, ile jeszcze potrzeba.

 

GML
if gold >= 30 {

gold -= 30;

} else {

show_message("Masz za malo zlota. Potrzebujesz go o " + string(30 - gold) + " wiecej.");

};

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej tak:

GML
//create

gold=100

wymaganegold=30

 

//step

if keyboard_check_pressed(vk_enter)

{

if wymaganegold<=gold

{

gold-=30

}

else

{

show_message('do roboty sie kur*a weź a nie!')

}

}

 

i tak se możesz każdemu npc przypisać ile mu sie placi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...