Skocz do zawartości

Rozwalanie skrzynek


Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam problem...

Co mam zrobić, żeby obj_skrzynka po kolizji z obj_pocisk, rozleciała się na małe kawałeczki które spadły by na dół?

Coś takiego jak z murkami w Mario, i grze z GM, może ktoś kojarzy ( z owcami, nie pamiętam autora ) po kliknięciu restart...

http://img377.imageshack.us/img377/9245/beztytuuc.png

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to rysujesz sprita jednego kawałeczka, robisz obj_kawaleczek któremu dajesz ten sprite. W evencie niszczenia skrzynki dajesz np.

 

GML
instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

 

obj_kawaleczek:

Create:

GML
gravity = round(random(5)) //czy ile tam chcesz

gravity_direction = -90

speed = 5

direction = round(random(360))

 

Step:

GML
image_angle = direction;

 

Outside room:

GML
instance_destroy()

 

jeszcze w depth obiektu kawaleczek daj najlepiej -999 żeby nic je nie zasłaniało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ale kodu... nie wiesz, że da sie tak ?

 

GML

 

repeat (8)

instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek)

 

 

Hej, Zastanawiam się czy można tego kodu użyć, aby powtórzony osiem razy obiekt rozprzestrzeniał się po promieniu koła równomiernie we wszystkie strony? Mam taką postać w grze, która strzela osmioma pociskami po okręgu we wszystkie strony ( od centrum) ale do zrobienia efektu użyłem (zgrozo!) ośmiu takich samych obiektów i kazdemu z nich przypisałem oddzielny kierunek poruszania. Nie sądzę aby było to ekonomiczne, co wiąże się z kolejną wątpliwością...

 

Czy jeśli jeden obiekt występuje w scenie wielokrotnie ( np jakiś coin albo klocek solid) to wydajniej jest przypisywac akcję do niego czy np do postaci sterowanej przez gracza, wystepujacej tylko raz? ) Pytam bo słyszałem na ten temat sprzeczne opinie... Może to problem na oddzielny temat, ale powstał pod wpływem tego, więc piszę tutaj...

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
dir=0; // zmienna przechowujaca wynik liczenia katu nastepnego pocisku, ja bym ja zerowal przed kazdym strzalem, ale jak kto woli

repeat(8)

{

 

a=instance_create(bullet_obj)

a.direction=dir;

dir+=45;

}

 

//lub (bez zmienne pomocniczej)

for(i=0;i<8;i+=1)

{

a=instance_create(bullet_obj)

a.direction=i*45;

 

}

 

// zakladam ze speed jest ustalony juz w obj_bullet

// ale dodanie a.speed=5+random(5); sprawi ze zniszczenie skrzynki bedzie wygladac bardziej malowniczo

// w wypadku opisu dla ruchu fragmentow skrzyni</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...