Aquares Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Otóż mam problem... Co mam zrobić, żeby obj_skrzynka po kolizji z obj_pocisk, rozleciała się na małe kawałeczki które spadły by na dół? Coś takiego jak z murkami w Mario, i grze z GM, może ktoś kojarzy ( z owcami, nie pamiętam autora ) po kliknięciu restart... http://img377.imageshack.us/img377/9245/beztytuuc.png Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 no to rysujesz sprita jednego kawałeczka, robisz obj_kawaleczek któremu dajesz ten sprite. W evencie niszczenia skrzynki dajesz np. GML instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) obj_kawaleczek: Create: GML gravity = round(random(5)) //czy ile tam chcesz gravity_direction = -90 speed = 5 direction = round(random(360)) Step: GML image_angle = direction; Outside room: GML instance_destroy() jeszcze w depth obiektu kawaleczek daj najlepiej -999 żeby nic je nie zasłaniało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 ale kodu... nie wiesz, że da sie tak ? GML repeat (8) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 wiem zle zapomnialem jak się wpisywało po repeat xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordian Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 ale kodu... nie wiesz, że da sie tak ? GML repeat (8) instance_create(skrzynka.x,skrzynka.y,obj_kawaleczek) Hej, Zastanawiam się czy można tego kodu użyć, aby powtórzony osiem razy obiekt rozprzestrzeniał się po promieniu koła równomiernie we wszystkie strony? Mam taką postać w grze, która strzela osmioma pociskami po okręgu we wszystkie strony ( od centrum) ale do zrobienia efektu użyłem (zgrozo!) ośmiu takich samych obiektów i kazdemu z nich przypisałem oddzielny kierunek poruszania. Nie sądzę aby było to ekonomiczne, co wiąże się z kolejną wątpliwością... Czy jeśli jeden obiekt występuje w scenie wielokrotnie ( np jakiś coin albo klocek solid) to wydajniej jest przypisywac akcję do niego czy np do postaci sterowanej przez gracza, wystepujacej tylko raz? ) Pytam bo słyszałem na ten temat sprzeczne opinie... Może to problem na oddzielny temat, ale powstał pod wpływem tego, więc piszę tutaj... Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 GML dir=0; // zmienna przechowujaca wynik liczenia katu nastepnego pocisku, ja bym ja zerowal przed kazdym strzalem, ale jak kto woli repeat(8) { a=instance_create(bullet_obj) a.direction=dir; dir+=45; } //lub (bez zmienne pomocniczej) for(i=0;i<8;i+=1) { a=instance_create(bullet_obj) a.direction=i*45; } // zakladam ze speed jest ustalony juz w obj_bullet // ale dodanie a.speed=5+random(5); sprawi ze zniszczenie skrzynki bedzie wygladac bardziej malowniczo // w wypadku opisu dla ruchu fragmentow skrzyni</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordian Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Działa rewelacyjnie, a drzewko katalogowe skróciło się o kilka pięter :) Wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się