Nirvan Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 mam taki skrypt : target=instance_nearest(object1.x,object1.y,object1); if (!canuse=true) exit; { if target.fig1=false{targeter=target.id; strona=1; target.fig1=true; canuse=false;} if target.fig1=true && target.fig2=false{targeter=target.id; strona=-1; target.fig2=true; canuse=false;} } no i zmienia odrazu fig1 i fig2 na true zamist tylko fig1 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Może wystarczy jedynie wykonywać to na odwrót. GML target=instance_nearest(object1.x,object1.y,object1); if (!canuse=true) exit; { if target.fig1=true && target.fig2=false{targeter=target.id; strona=-1; target.fig2=true; canuse=false;} if target.fig1=false{targeter=target.id; strona=1; target.fig1=true; canuse=false;} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 if (!canuse=true) exit; { if target.fig1=false{targeter=target.id; strona=1; target.fig1=true; canuse=false;} if target.fig1=true && target.fig2=false{targeter=target.id; strona=-1; target.fig2=true; canuse=false;} } Zmienia od razu, ponieważ: 1. Najpierw wykonywana jest linijka "if target.fig1=false(...)" Dane wejściowe: target.fig1=false target.fig2=false Dane wyjściowe: target.fig1=true target.fig2=false 2. Potem wykonywana jest linijka "if(target.fig1=true(...)" Dane wejściowe: target.fig1=true target.fig2=false Dane wyjściowe: target.fig1=true target.fig2=true Ot, i cała filozofia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 A dla czego nie: if canuse=false exit; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 takie pytanie: target=instance_nearest(object1.x,object1.y,object1) ale wiesz, że on szuka obiektu typu object1, na pozycji pierwszej stworzonej instancji typu object1, czyli zawsze znajdzie siebie samego (jeśli jest jedyny w roomie)? tak poza tym to nie bronisz sie przed sytuacją kiedy instance_nearest() nie znajdzie nic i zwróci noone i wtedy sie posypie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 tak poza tym to nie bronisz sie przed sytuacją kiedy instance_nearest() nie znajdzie nic i zwróci noone i wtedy sie posypie :P To niech doda warunek "if(instance_number(|nazwa_obiektu|>0)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 caly czas mialem instance_nearest(x,y,objekt) ale tylko tu dalem tak bo nie iwedzialem ze to jest źle i zaczynalem od 0 . I mam problem maly bo chce deaktywować obiekt target gdy zobaczy ze ma on fig1 i fig2 na true ale on się wtedy tak deaktywuje ze errory z pozycją wyskakują . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 wyskakują errory z pozycją, bo sie potem do zdezaktywowanego obiektu odnosisz, musisz pamietac zeby bronic sie przed tym poprzez instance_exists() tuz przed tym z uzywaniem pozycji. widzisz, kilku rzeczy nie zdazylem Ci wytlumaczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się