tomekk1410 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Nie wiem czy to ja coś źle robie czy w artykule gnyska są błędy ale drugi zegarek analogowy z tego https://gmclan.org/index.php?czytajart=32 artykułu nie działa. Proszę o pomoc. Podczas kompilowania wyskakuje błąd: ERROR in action number 1 of Draw Event for object object0: Error in code at line 3: sekx=320+sekl*cos(degtorad(sec*6-90)); at position 11: Unknown variable sekl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Czerwca 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Nie znam się za bardzo na GML ale czy zadeklarowałeś zmienną sekl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Ja też się dopiero uczę GML i robiłem wszystko zgodnie z artykułem ale wyskakuje błąd. PS Ten pierwszy zegarek mi działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 A zostawiłeś poprzedni kod ? GML var sekx,seky,minx,miny,godzx,godzy,sekl,minl,godzl; sekl=100; minl=90; godzl=70; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Nie. Rozumiem że miałem zostawić ? EDIT: Teraz zrobiłem dobrze nie ma żadnych błędów ale zegarek nie spełnia swojej funkcji - wskazówka sekund porusza się zbyt wolno praktycznie w ogóle się nie porusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Pokaż ten cały kod jak go zrobiłeś :) Ps. Przypomina mi się skecz ani mru mru "wskazówka sekund porusza się zbyt wolno praktycznie w ogóle się nie porusza." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 W Draw obiektu mam: var sekx,seky,minx,miny,godzx,godzy,sekl,minl,godzl; sekl=100; minl=90; godzl=70; if sec>60 then sec-=60; sekx=320+sekl*cos(degtorad(sec*6-90)); seky=240+sekl*sin(degtorad(sec*6-90)); minx=320+minl*cos(degtorad((current_minute+(current_second/60))*6-90)); miny=240+minl*sin(degtorad((current_minute+(current_second/60))*6-90)); godzx=320+godzl*cos(degtorad((current_hour+(current_minute/60))*30-90)); godzy=240+godzl*sin(degtorad((current_hour+(current_minute/60))*30-90)); draw_arrow(320,240,sekx,seky,10); draw_arrow(320,240,minx,miny,10); draw_arrow(320,240,godzx,godzy,10); for (i=0; i<360; i+=30) { var l1,l2,l3,l4; l1=320+90*cos(degtorad(i-90)); l2=240+90*sin(degtorad(i-90)); l3=320+100*cos(degtorad(i-90)); l4=240+100*sin(degtorad(i-90)); draw_line(l1,l2,l3,l4); } A w Create: sec=current_second; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Raczej wszystko jest poprawnie. Może pomieszałeś coś ze spritami ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Nie sprity nie są potrzebne do wyświetlania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 tomekk1410, napisałeś: // A w Create: sec=current_second; // Może się na tym nie znam, ale to chyba powinno być w evencie Step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Muuuuczek567 - nie, powinno być w Create Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 A spróbuj w obu naraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Ale mu doradzasz weź nie kpij sobie w, dwóch naraz <_< W create jest to co ma się wydarzyć raz i od razu po stworzeniu obiektu a Step to całkiem co innego więc nie ma sensu wstawiać tu i tu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Chodziło mi o to, że w Create definiuje zimenną, a w Step - zmienia jej wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 step zmienia jej wartość co ileś tam milisekund (ustawienia w roomie)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Wziąłem to z tego https://gmclan.org/index.php?czytajart=32 artykułu którego autorem jest gnysek i to chyba on powinien mi to wytłumaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się