Skocz do zawartości

Respawn


Nixsior

Rekomendowane odpowiedzi

GML (Destroy)
instance_create(xstart,ystart,object_index)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być prosto?

 

Stwórz nowy obiekt, w nim daj kod:

 

Create:

GML
alarm[0] = 15*room_speed;

Alarm 0:

GML
instance_change(potwor,true);

Teraz w potworze w evencie Destroy:

GML
instance_create(xstart,ystart,potwor_spawn);

 

 

@PsichiX: "gdy potwór zginie to po jakimś czasie pojawia się na swojej startowej pozycji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób nowy obiekt, nazwij go resp i wstaw kod w evencie create:

alarm[0]=15*room_speed

A w evencie alarm[0]:

instance_create(xstart,ystart,potwor);
instance_destroy()

A teraz w evencie destroy obiektu potwor:

instance_create(x,y,resp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Respawn

[CREATE]

GML
typ = potwor_1; // nazwa obiektu

maks_ilosc = 1; // maksymalna ilosc potworkow od tego respawnu

ilosc = 0; // aktualna ilosc potworkow od tego spawnu

alarm[0] = 1;

[ALARM 0]

GML
if( ilosc < maks_ilosc )

repeat( round( random( maks_ilosc - ilosc ) ) )

{

tmp = instance_create( x, y, typ );

tmp.par = id;

ilosc += 1;

}

 

alarm[0] = room_speed * 15;

 

W potworze:

[DESTROY]

GML
par.ilosc -= 1;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy potwór ginie zamienia się w obiekt "respawn", a ten obiekt jest niewidzialny. (nie ma sprita)

I respawn:

Create:

Alarm 0 to...

I alarm 0:

Zamiana w obiekt potwór.

 

I tak w nieskończoność ....

 

Oczywiście mam na myśli klocki...

 

PS: Ten temat powinien być w pytaniach dla początkujących. (Tak mi się zdaję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...