Nixsior Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witajcie. Chciałem się was zapytać czy ktoś z was nie wie jak zrobić proste odradzanie potworów. (Dokładniej: gdy potwór zginie to po jakimś czasie pojawia się na swojej startowej pozycji) Za wszystkie odp. z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 GML (Destroy) instance_create(xstart,ystart,object_index) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Ma być prosto? Stwórz nowy obiekt, w nim daj kod: Create: GML alarm[0] = 15*room_speed; Alarm 0: GML instance_change(potwor,true); Teraz w potworze w evencie Destroy: GML instance_create(xstart,ystart,potwor_spawn); @PsichiX: "gdy potwór zginie to po jakimś czasie pojawia się na swojej startowej pozycji" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nixsior Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 taa dokładnie o to mi chodziło. thx tylko ja mam w grze dużo potworów, a nie 1, i ten skrypt nie wie na którego potwora pozycji startowej ma pojawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zrób nowy obiekt, nazwij go resp i wstaw kod w evencie create: alarm[0]=15*room_speed A w evencie alarm[0]: instance_create(xstart,ystart,potwor); instance_destroy() A teraz w evencie destroy obiektu potwor: instance_create(x,y,resp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Respawn [CREATE] GML typ = potwor_1; // nazwa obiektu maks_ilosc = 1; // maksymalna ilosc potworkow od tego respawnu ilosc = 0; // aktualna ilosc potworkow od tego spawnu alarm[0] = 1; [ALARM 0] GML if( ilosc < maks_ilosc ) repeat( round( random( maks_ilosc - ilosc ) ) ) { tmp = instance_create( x, y, typ ); tmp.par = id; ilosc += 1; } alarm[0] = room_speed * 15; W potworze: [DESTROY] GML par.ilosc -= 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Gdy potwór ginie zamienia się w obiekt "respawn", a ten obiekt jest niewidzialny. (nie ma sprita) I respawn: Create: Alarm 0 to... I alarm 0: Zamiana w obiekt potwór. I tak w nieskończoność .... Oczywiście mam na myśli klocki... PS: Ten temat powinien być w pytaniach dla początkujących. (Tak mi się zdaję) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się