Cover Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 No więc mam taki problem: Chcę zrobić losowe poruszanie się gracza komputera , z przykładu.Ale gdy łącze to z kodem depth=-y; { direction=90; speed=2; sprite_index=sVladWup; image_speed=0.4; } { direction=270; speed=2; sprite_index=sVladWdown; image_speed=0.4; } { direction=180; speed=4; sprite_index=sVladWleft; image_speed=0.4; } { direction=0; speed=4; sprite_index=sVladWrigt; image_speed=0.4; } { speed=0; image_speed=0; image_index=0; } Nie wpisuje ''if keyboard...'' , bo to ma być komputer , a nie gracz , to w grze bohater nie porusza się losowo , tylko w miejscu przeskakuje raz parę klatek , i się zatrzymuje na zawsze. Co mam wpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 na moje przy tym kodzie, to on się zatrzyma od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 a reszta? to chyba nie cały kod?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cover Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Więc dam wam opis obiektu do pobrania , ok? http://odsiebie.com/pokaz/3657271---3c94.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 usuń direction = 270 ,90 itp. i daj direction = choose(90,0,180,270) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 opis obiektu do pobrania? tutaj dawaj. nie bedziemy nic pobierać, zadnych opisow. i jak cos to gmclanowy upload dawaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cover Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 W Create mam dwa Excute a piece code , w pierwszym nie mam nic a w drugim direction=90; aktualny=90; image_single=direction/7; speed=2; alarm[0]=20; W Alarm 0 mam Excute a piece code , a w nim if direction==aktualny { liczba=floor(random(4.99)); switch (liczba) { case 0: aktualny=0; break; case 1: aktualny=90; break; case 2: aktualny=180; break; case 3: aktualny=270; break; } speed=2; alarm[0]=20; } else { if direction<aktualny direction+=5 else direction-=5; speed=0; image_single=direction/7; alarm[0]=1; } I w Step mam w Excute a piece code depth=-y; { direction = choose(90,0,180,270) speed=2; sprite_index=sVladWup; image_speed=0.4; } { direction = choose(90,0,180,270) speed=2; sprite_index=sVladWdown; image_speed=0.4; } { direction = choose(90,0,180,270) speed=4; sprite_index=sVladWleft; image_speed=0.4; } { direction = choose(90,0,180,270) speed=4; sprite_index=sVladWrigt; image_speed=0.4; } { speed=0; image_speed=0; image_index=0; } I zrobiłem to co mówił 47xxxxxxxx i dalej nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cover Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Nikt nie wie , o co tutaj chodzi? :( Dostajesz Pan warna za doublepost po 13 minutach. Polecam lekturę regulaminu. Pozdrawiam, Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Tak, masz najpierw 4 razy ten sam kod, a potem speed = 0; Nie wiem czy wiesz, ale jak napiszesz speed = 1; speed = 0; to po wykonaniu tego kodu prędkośc jest równa 0, ale to chyba powinno być oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cover Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Jak teraz ten kod w step poprawiłem , to porusza się postać , ale tylko w prawo. W kodzie mam depth=-y; { direction = choose(90,0,180,270) speed=2; sprite_index=sVladWup; image_speed=0.4; } { direction = choose(90,0,180,270) speed=2; sprite_index=sVladWdown; image_speed=0.4; } { direction = choose(90,0,180,270) speed=4; sprite_index=sVladWleft; image_speed=0.4; } { direction = choose(90,0,180,270) speed=4; sprite_index=sVladWrigt; image_speed=0.4; } { speed=4; image_speed=0; image_index=4; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Po co masz ten sam kod 4 razy ? Kazdy kolejny anuluje ten poprzedni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 halo halo panie, czy autor tematu rozumie co sie do niego mowi? chcesz, żeby ten przeciwnik chodził losowo? czyli jak? zmieniał kierunek co pare kroków? czy raz zeby wylosował jeden i nim podążał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cover Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Usuwa wszędzie speed , a w ostatnim zostawiam speeda , i dalej nic. Mógłbyś mi napisać poprawiony ten kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 GML direction = choose(90,0,180,270); speed=2; I to w alarmie, bo w stepie, to będzie zmieniał 30 razy na sekundę więc nie zobaczysz nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 GML depth=-y; direction = choose(0,90,180,270) speed = 2 if direction = 0 then sprite_index = PRAWO if direction = 90 then sprite_index = DÓŁ if direction = 180 then sprite_index = LEWO if direction = 270 then sprite_index = GÓRA Czy ty wiesz co piszesz??? O_O Pokaże Ci: GML depth=-y;//po co to?//depth to GŁĘBOKOŚĆ { direction=90; speed=2; sprite_index=sVladWup; image_speed=0.4; } { direction=270; speed=2; sprite_index=sVladWdown; image_speed=0.4; } { direction=180; speed=4; sprite_index=sVladWleft; image_speed=0.4; } { direction=0;//kierunek speed=4;//ustawiasz speeda(szybkosc) sprite_index=sVladWrigt;//zmieniasz sprita image_speed=0.4;//ustawiasz predkosc obrazka } { speed=0;//zerujesz szybkosc image_speed=0;//zerujesz szybkosc sprita image_index=0;//klatka w spritcie to pierwsza } EDIT:Napisałem direcition :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 autor tematu napisał ze chodzenie to robi "z przykładu" czyli skopiował kod, nie wiedząc co oznacza. tak myślę. a po co depth? ano po to, żeby było ustawione. jesli chce zeby nie było 0 to gdzieś musi ustawić ale czemu tu i -y to juz musi napisać on Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cover Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Chcę , żeby postać komputera po jakimś czasie zmieniała kierunek chodzenia np. chodzi w lewo jakiś czas i zmienia kierunek na prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 w create: GML alarm[0]=1; w alarm[0] GML direction=choose(0,90,180,270); speed=choose(0,4);//Albo stoi albo idzie if (speed=4){ if (direction=0){sprite_index=Nazwa sprita w prawo;} if (direction=90){sprite_index=Nazwa sprite w góre;} if (direction=180){sprite_index=Nazwa sprita w lewo;} if (direction=270){sprite_index=Nazwa sprita w duł;} image_speed=0.3;} else{image_speed=0;image_index=0;} alarm[0]=30;//jak za szybko to sobie zwiększ</span></span> Edit: Małe poprawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Tak, masz najpierw 4 razy ten sam kod, a potem speed = 0; Nie wiem czy wiesz, ale jak napiszesz speed = 1; speed = 0; to po wykonaniu tego kodu prędkośc jest równa 0, ale to chyba powinno być oczywiste. twoja logika jest błędną poniekąd :P najpierw będzie równa 1 a następnie równa 0 =) czepiam się szczegółów ale tak jest ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się