Skocz do zawartości

Algorytm rysowania plasterka miooodu.


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

załóżmy, że masz sprity 32x32 z sześciokątami foremnymi (hexagon?).

Rysujemy 10 x 10 grafik.

 

GML
var przes,i,j;

for (i=0; i<10; i+=1)

{

if i mod 2 = 0 then przes = 16 else przes = 0;

for (j=0; j<10; j+=1)

{

draw_sprite( i*32 + przes, j*32, sprite_hex);

}

}

 

Edit: w sumie to w wysokość będzie mniej niż 32, ale to sobie już dopasujesz sam :P Tylko tyle mi przyszło do głowy obecnie. Ogólnie pomysł warty stworzenia przykładu, jak na takiej planszy zaznaczać kolejne pola etc. bo można fajne gry strategiczne zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imo to proste :P

GML
xnumb=10

ynumb=10

mode=1

rel=0

for(j=0;j<ynumb;j+=1)

{

mode=!mode

for(i=0;i<xnumb;i+=1)

{

rel=0

if(mode)rel=sprite_width/2

draw_sprite(sprite_index,image_index,x+sprite_width*i+rel,y+sprite_height/2*j)

}

}

dopasowuje się do wielkości sprajta hexa

EDIT: poprawione

EDIT2: bynajmniej dobrze działa w zamyśle xD nie wiem jak w rzeczywistości, sprawdź :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...