cysior Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Mam mały problem. Chodzi o to ze mam program tekstowy napisany w gml. Jest już prawie gotowy ale mam problem z tekstem. Jesli zmienna linijka zejdzie poniżej 1 to tekst powinien isc na dół. Jak to zrobić??? To taki wizualny przykład xD :aaaaa aaaaa aaaaa To kawałek steep GML if keyboard_check(vk_enter) { if keyboard_string="11" { kod+='a' keyboard_string='' linijka-=1 } } A to drawa GML tekst1=''+string(kod)+''; draw_text(288,288,keyboard_string); draw_text(0,0,tekst1) ______ Z góry dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Z tego co zrozumiałem... Znakiem # przechodzisz do następnej linijki w show_message czy draw_text. To powinno Ci chyba wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Odczytaj kod ascii klawisza enter i dodawaj go do stringa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panboni Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Ale mu chodzi chyba o kursor idący w dół :) . Nie mam siły tego pisać, ale napiszę ci w punktach jak to zrobić: Znajdź kolejny enter (upewnij się, czy to nie ostatnia lub nie pierwsza linijka) Sprawdź, ile znaków jest kursor przed enterem / początkiem tekstu. Zrób, aby był tyle samo przed kolejnym :) . To łatwe ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Ty nie masz siły a my niby mamy za Ciebie to zrobić? oj nie ;p ucz się i rób sam, nikt za Ciebie tego nie zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Nie mozesz po prostu uzyc draw_text_ext ? draw_text_ext(x,y,string,sep,w) x,y,string - wiadomo sep - odleglosc pomiedzy linijkami, jak chcesz na wysokosc uzywanej czcionki wpisz -1 w - szerokosc, jesli tekst taka osiagnie to linijka sie przerzuci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Nie mozesz po prostu uzyc draw_text_ext ? draw_text_ext(x,y,string,sep,w) x,y,string - wiadomo sep - odleglosc pomiedzy linijkami, jak chcesz na wysokosc uzywanej czcionki wpisz -1 w - szerokosc, jesli tekst taka osiagnie to linijka sie przerzuci Nie działa mi to. Mi chodzi o to ,żę jesli mam teskt to to przy kazdej nowej licijce zmienna linijka-=1 ( w create około 8) to jesli napisze 20 literek to tekst przejdzie w dół abcdefgh( tu jest 8 i teraz przejscie w dół) ............i tu sie zaczyna nowe pisanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Lepiej zamiast sprawdzania liczby liter dać sprawdzanie pozycji, ponieważ pisanie czcionką taką jak np. ta wyjdzie w ten sposób: iiiiiiiiiiiiiiiiiiii mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Po 20 liter jest, a to drugie jest o wiele dłuższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 W takim razie draw_text_ext powinno Ci pomóc... draw_text_ext( x, y, "blala agaga aergarna amewrgamwrtmaw afamdgao wtarag", -1, 50 ); narysuje Ci tekst w linijkach po 50px ( nie licząc 4 "słowa", ponieważ skrypt nie oddziela całych słów na linijki ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 W takim razie draw_text_ext powinno Ci pomóc... draw_text_ext( x, y, "blala agaga aergarna amewrgamwrtmaw afamdgao wtarag", -1, 50 ); narysuje Ci tekst w linijkach po 50px ( nie licząc 4 "słowa", ponieważ skrypt nie oddziela całych słów na linijki ). Oki to jest dobrze, ale mam jedno pytanie dlaczego jak klikne "odstęp" to po wpisaniu 3 literki zachodzi wyrazny odstep linijek a po 2 jest tak jak na SS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Są tam jakieś przerwy (spacje)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Są tam jakieś przerwy (spacje)? Gdy klikne wybrany klawisz przechodze na dół to kod GML if keyboard_check(vk_f3) { kod+=' ' keyboard_string='' } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Zamiast kod+=' ' daj kod += '#' ( to jest przejście do następnej linii :P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Ja bym innaczej zrobił. Sprawdzał bym długość tekstu, i gdy osiagnie jakas tam ilosc to linijka+=1, a potem w petli bym dodal rysowanie( myśle żeby się udało). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 http://rapidshare.com/files/144204084/Game_Maker.zip.html masz tam przykład chatu w tych przykładach, wszystko co byś chciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Zamiast kod+=' ' daj kod += '#' ( to jest przejście do następnej linii :P ) Dzieki działa ^^ http://rapidshare.com/files/144204084/Game_Maker.zip.html masz tam przykład chatu w tych przykładach, wszystko co byś chciał Za to też wielkie dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się