Matizam7 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Czy ktoś wie jak można pobrać do GM informację o czasie tz. żeby GM wiedział jaka jest godzina w kompie i żeby odświeżał to co sekundę w grze np. w kompie jest 2.00 i grze jest tak samo napisane. podpowiem że chciałbym z tego zrobić porę dnia w grze za pomocą wartości godzina np. jasno od 7 do 18.3 a ciemno od 18.31 do 6.59 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 wiem, ale nie powiem E: Dobra powiem, bo tamto coś mi nie pasuje GML godzina = current_hour minuta = current_minute sekunda = current_second draw_text( x, y, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizam7 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Dzięx :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Marek: ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object czas: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: draw_text( 208, 176, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda");</span> at position 79: Symbol , or ) expected. Wiem że coś zwaliłem, ale co? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Wywal ten </span>. To nie Marek napisał. To jakiś błąd forum czasem dodaje zamknięcia znaczników HTMLowych. Zaraz to usunę z posta Marka. EDIT: I jeszcze na końcu po sekunda ma nie być cudzysłowu I chyba te wszystkie zmienne muszą być w string() bo to są liczby, a nie stringi chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Wyskakuje taki sam error. Może źle napisałem pozycje??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 A wywaliłeś ten cudzysłów po sekunda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Tak, wywaliłem. Nic to nie zmienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Mi kod Marka działa o.O Jedyna zmiana to dodanie string(), bo current_* zwraca liczbę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 dla ścisłości: GML godzina = string( current_hour ); minuta = string( current_minute ); sekunda = string( current_second ); draw_text( x, y, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda); Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 a jak zrobic zegar zeby np. 4 godzin w grze to 1 godzina naprawde? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Zamień godziny, minuty i sekundy na sekundy, podziel przez cztery, a następnie rozdziel na godziny, minuty i sekundy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 czyli cos takiego?? GML godzina = string( current_second / 4); minuta = string( current_second / 4); sekunda = string( current_second / 4 ); draw_text( x, y, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 No nie do końca, bo jakbyś miał np. 15:30:20, to by ci wyszło 3.75:7.5:5, a tego nie chcesz :P GML czas = current_hour*3600 + current_minute*60 + current_second; czas /= 4; //to samo co "czas = czas / 4" godzina = czas div 3600; minuta = czas div 60 - godzina * 60 sekunda = czas div 3600 - godzina * 3600 - minuta * 60 if godzina < 10 {godzina = '0' + string(godzina)} else {godzina = string(godzina)}; //Dodajemy zero z przodu if minuta < 10 {minuta = '0' + string(minuta)} else {minuta = string(minuta)}; //jeśli liczba jest if sekunda < 10 {sekunda = '0' + string(sekunda)} else {sekunda = string(sekunda)}; //jednocyfrowa time = string(godzina) + ":" + string(minuta) + "'" string(sekunda); Tylko, że to ci da czas 4 razy wolniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 a draw_text to tego jak napisac?? bo mi sie teraz nie wyswietla zegar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 tak samo jak pisali powyżej. GML draw_text( x, y, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Do mojej metody po prosru draw_text(x,y,time); :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba4000 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Gdzie trzeba wkleić ten kod ,żeby ten zegar działal?Trzeba zrobić nowy obiekt i w draw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Wszystko w DRAW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba4000 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Dzięki.Działa.Tylko ,że teraz ten zegar nie porusze sie wraz z viewem.Jak zrobić ,żeby ten zegar poruszał się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Milion razy było to wałkowane. GML draw_text(view_xview[0] + x, view_yview[0] + y, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 GML (Draw) szatan=view_xview[0] + x, view_yview[0] + y, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda; draw_text(szatan); Matthew, Twój kod nie będzie płynny i wszystko będzie się trząsło przy poruszaniu. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się