Skocz do zawartości

Czas płynie nie ubłaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie jak można pobrać do GM informację o czasie tz. żeby GM wiedział jaka jest godzina w kompie i żeby odświeżał to co sekundę w grze np. w kompie jest 2.00 i grze jest tak samo napisane. podpowiem że chciałbym z tego zrobić porę dnia w grze za pomocą wartości godzina np. jasno od 7 do 18.3 a ciemno od 18.31 do 6.59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek:

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object czas:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

draw_text( 208, 176, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda");</span>

 

at position 79: Symbol , or ) expected.

 

Wiem że coś zwaliłem, ale co? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal ten </span>.

To nie Marek napisał. To jakiś błąd forum czasem dodaje zamknięcia znaczników HTMLowych.

Zaraz to usunę z posta Marka.

 

EDIT:

I jeszcze na końcu po sekunda ma nie być cudzysłowu

 

I chyba te wszystkie zmienne muszą być w string() bo to są liczby, a nie stringi chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca, bo jakbyś miał np. 15:30:20, to by ci wyszło 3.75:7.5:5, a tego nie chcesz :P

 

GML
czas = current_hour*3600 + current_minute*60 + current_second;

czas /= 4; //to samo co "czas = czas / 4"

godzina = czas div 3600;

minuta = czas div 60 - godzina * 60

sekunda = czas div 3600 - godzina * 3600 - minuta * 60

if godzina < 10 {godzina = '0' + string(godzina)} else {godzina = string(godzina)}; //Dodajemy zero z przodu

if minuta < 10 {minuta = '0' + string(minuta)} else {minuta = string(minuta)}; //jeśli liczba jest

if sekunda < 10 {sekunda = '0' + string(sekunda)} else {sekunda = string(sekunda)}; //jednocyfrowa

time = string(godzina) + ":" + string(minuta) + "'" string(sekunda);

 

Tylko, że to ci da czas 4 razy wolniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

GML (Draw)
szatan=view_xview[0] + x, view_yview[0] + y, "Jest godzina: " + godzina + ":" + minuta + ":" + sekunda;

draw_text(szatan);

 

Matthew, Twój kod nie będzie płynny i wszystko będzie się trząsło przy poruszaniu. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...