Markuz Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Witam, w jaki sposób można zrobić kilka pocisków zamiast 1? Ja zrobiłem tak , że gdy naciskamy klawisz, pobieram x i y "gracza" , i ustawiam takie same w x i y pocisku , po czym zmienna gotowy=0 , i wtedy już tylko y--; - czyli żeby pocisk "leciał" w górę. Gdy y pocisku będzie równe 0 ( czyli jak wyjdzie poza ekran ) wtedy też gotowy=1 , i można od nowa strzelać. A jak zrobić że można ciągle? Jak zrobiłem że ciągle to ten sam pocisk zmieniał pozycje i leciał od nowa. Domyślam się że trzeba to zrobić na tablicach. Ale jeśli możecie to podpowiedzcie w jaki sposób :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 tworzysz klasę pocisku i dodajesz nowe obiekty do jakiegoś kontenera. Możesz wykorzystać też tablicę obiektów (dynamiczną lub statyczną, zależnie od woli), a jako kontener użyć list skoro i tak przelatujesz za każdym razem wszystkie obiekty :P http://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B/Listy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Oblicz sobie, skoro strzelasz np. co pół sekundy, ile pocisków na raz będzie na ekranie i zrób tablicę tej wielkości (ew. większą o 2 lub 3, dla bezpieczeństwa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 @UP: tablicę... czyli będzie musiał określić rozmiar... hm, może vector? bardzo prosty w użyciu: vector<typ> abc; //dodawanie pustej wartości na koniec kontenera abc.push_back( 0 ); //dostęp taki sam jak w tablicach abc[ index ]; Tylko se zrób klasę i będzie git :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Crack, z dnia na dzień coraz bardziej mnie dołujesz... słyszałeś o czymś takim jak tablica dynamiczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 pental, vector jest oparty na tablicy dynamicznej ;) jest po prostu latwym interfejsem dla tablic dynamicznych :) ale i tak bardziej radzil bym zastosowac listy, gra tym zyska na predkosci :) (gdy liczba elementow jest zmienna i nie mozna okreslic maxymalnej jej liczby, oraz gra bedzie za kazdym razem przechodzic przez wszystkie elementy kontenera) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 "@UP: tablicę... czyli będzie musiał określić rozmiar..." Gwoli ścisłości PsichiX, zwracaj honor :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Pentalku, a slyszales o czyms takim jak metoda reserve dla vectora? :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 YXE, omg. Tak ciężko jest się domyśleć o co chodzi :/ ? Dobra, po kolei: 1. Crack pisze, że każda tablica ma stały rozmiar i nie można go zmienić. 2. Ja mówię, że rozmiar tablicy dynamicznej można zmieniać. 3. Ty wyjeżdżasz z vectorem i twierdzisz, że nie wiem co to jest. Ok, ok, tylko nie rozumiem - gdzie ja o nim wspomniałem :o ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 @UP: ale nie trzeba w vectorze określać rozmiaru :o odsyłam do Wikibooks i następnym razem ustępuj, bo nie wiele wiesz ;x I tak na przyszłość: tablicy dynamicznej nie zmienia się rozmiaru, jak już to można dodać nowy element. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Chłopie, ale crack wyłapał to ze przy tablicy będzie musiał znać i określić rozmiar, więc uznał vector za dobry wybór gdyż tam tablica się automatycznie rozszerza jeśli nie przekracza rozmiaru którym się ustala metodą reserve (to o czym pisałem) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Dzięki za odp :D Ale niechcąca usunąłem projekt ... cały dzień pracy poszedł na marne heh , ale to i tak tylko nauka więc do niczego by się nie przydał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Crack & YXE -> Żal ;) ! Nic o vectorach nie pisałem, wiec gtfo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Crack & YXE -> Żal ;)Żal mi ciebie. Nic o vectorach nie pisałemAle pisałeś, że lepsza jest tablica dynamiczna wiec gtfo.To nie jest obraza userów? :> i jeszcze jedno: nie obrażaj i nie zarywaj do modów tekstami typu: żal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Pental: lol, ale nic nie musiałeś pisać o vectorach, on napisał, nie ty O.o nie rozumiem już do czego bijesz :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 do czego bijesz :0Udowadnia swoją mądrość. (tiaaaaa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 dobra, zostawmy już to w spokoju, bo się niepotrzebne napięcie tworzy :P problem też rozwiązany więc nie ma sensu ciągnąć dalej sprzeczki czy cokolwiek co się tu działo :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Najlepszym wyborem(najszybszym i najprostszym) jest zwykła tablica statyczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Crack, akurat tobie tej mądrości udowadniać nie muszę, pfff :P . Wymyśl coś lepszego :D . A co do żal - czemu? Haha, dobre, czyli nie mogę także napisać "wiara" czy "smutek"? Brawo ;] . Czyżbyś marzył o byciu modem? Powodzenia. Najpierw pokaż, że coś umiesz :) . Will, to już było napisane, jednak Crack musiał zacząć popisywać się tym, że umie tworzyć vectory lol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 dobra, zostawmy już to w spokoju, bo się niepotrzebne napięcie tworzy tongue2.gif problem też rozwiązany więc nie ma sensu ciągnąć dalej sprzeczki czy cokolwiek co się tu działo tongue2.gif Na prawde nie lubie się powtarzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Tak YXE, genialny pomysł, zrób komuś gówno pod domem i powiedz: "Przestańmy się kłócić, nie warto." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 zaczynasz mnie drażnić. Przecież nikt Ci nic nie zrobił, robisz z igły widły, tylko po to byś wewnętrznie nie czuł się gorszy -.- Problem rozwiązany a nie ma sensu zostawiać tematu na pastwę sprzeczki. Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 hah, skoro na planszy na raz nie może być wiecej niż np. 100 kulek, to możesz zrobić normalną tablicę i problem z głowy, bo zanim chłopaki dojdą do konsensusu, to najprościej będzie napisać najprostszą metodą (choć nie najmniej optymalną). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi