cysior Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Mam zmiena która zmienia sie po zetknięciu sie z obiektem. Przynajmniej jest tak w teorii, bo w grze obiekty nie chca sie zetknąć.Wyglonda to tak, że: - bez solid to tak ze jest jakieś 2-3 pixle przerwy od obu obiektów -solid obiekt wpada w drugi obiekt No i ciekawostka historyczna chciałem, nie zrobiłem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Hmm... Problem dość skomplikowany. Pomocne w rozwiązaniu go może okazać się zaznajomienie z bardzo przydatnym znakiem interpunkcyjnym zwanym zwykle kropką. Stosuje się ją na końcu zdania w celu zaznaczenia iż to właśnie jest miejsce zakończenia zdania. Innym równie ważnym znakiem jest przecinek. Z nim również radzę się zaznajomić, bo kompletnie nie rozumiem w czym problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 @UP: proceder popełniony przez kolege Cysiora nazywa się myślotok, bardzo podobny do ślinotoku, tyle że on wylewa myśli, a nie ślinę, na klawiaturę :) i zgodzę się z tym co powiedział kolega Platyna - Waćpan, weź się za poprawną pisownię, bo do Nas dialekt Suahili nie przemawia ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Z tego co zrozumiałem to pewnie używasz if place_free( x + 5, y ).. i dziwisz się czemu obiekt nie dochodzi do innego z obj solid i zostaje np 3 pix przerwy? Odpowiedz masz w warunku, jeżeli w pozycji x+5 nie ma wolnego miejsca to obiekt się nie przesunie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Jeśli jest tak jak mówi Marek to wystarczy że użyjesz move_contact_solid Ale jeśli nie o to chodzi to poprostu pokaż nam kod, ponieważ (stały tekst) jasnowidzami nie jesteśmy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Tłumacz: Mam zmienną która zmienia się po zetknięciu z obiektem. Przynajmniej tak jest w teorii, bo w grze obiekty nie chcą się zetknąć.Wygląda to tak, że: - jak nie ma zaznaczonego solid to jest przerwa 2, 3, pixele od niego -gdy jest solid obiekty wpadają na siebie No i ciekawostka historyczna chciałem, nie zrobiłem xD O co chodzi ze zmienną? Chyba o to że jak dotyka obiektu to ona wynosi 1, albo więcej, a jak nie styka to 0. I z zagadką historyczną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Akurat w tym zdaniu jest wszystko jasne. Ma jakąś zmienną, która zmienia swoją wartość w zdarzeniu kolizji :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 no czyli jak idzie w prawo do obiektu solid i jest juz w odleglosci 3 pixeli to sie zatrzymuje bo nie moze isc dalej - jest warunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Ale w takim przypadku kolizje by mu wykonało. kilka pikseli będzie, bo GM nie dopuści by solidy nachodziły, ale kolizja się wykona. Czekamy aż pan cysior nam kod poda, bo jesteśmy napaleni by mu pomóc :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się