Skocz do zawartości

co w tym kodzie jest źle?


Bosu

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie mam taki kod:

GML
if global.gotowy=1

if distance_to_object(object24) <20

{

instance_create(x,y,object28)

}

 

else

 

if global.gotowy=3

if distance_to_object(object24) <20

{

instance_create(x,y,object25)

}

i object28 się tworzy ale object25 już nie

co tu jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest kod na "budowanie" i jak już pisałem kod działa ale tylko w przypadku objectu28.

Czym ten błąd się przejawia?

Niczym po prostu object25 się nie tworzy

EDIT:

żeby było łatwiej plik: https://gmclan.org/uploader/4961/opopiuhbn.gm6

wystarczy kliknąć na czerwony kwadrat i wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if(global.gotowy = 1) && (distance_to_object(object24) < 20)
{
     instance_create(x,y,object28)
}
else
{
if(global.gotowy=3) && (distance_to_object(object24) < 20)
{
     instance_create(x,y,object25)
}
}

Sprobuj oba sposoby, bo z else wlasnie czasem nie chce dzialac ;/ Zreszta to nie wiem, czy else dziala do 2 zupelnie roznych rzeczy ;/

if(global.gotowy = 1) && (distance_to_object(object24) < 20)
{
     instance_create(x,y,object28)
}
if(global.gotowy=3) && (distance_to_object(object24) < 20)
{
     instance_create(x,y,object25)
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za dubla ale pojawił się problem.

1.jak zrobić aby nie dało się "stawiać" obiektów na obiekcie24?

2.Jak zrobić że jeśli któryś z obiektów ( 25 lub 28) jest położony więcej niż 4 pix od któregoś z tych trzech to żeby między nimi tworzył się obj_łącznik z odpowiednim image_angle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. No to w zdarzeniu w którym stawiasz obiekt (kliknięcie myszą?) musisz sprawdzić czy w tym miejscu nie ma obiektu24

 

GML
if(!place_meeting(mouse_x,mouse_y,object24))

{

...

}

 

2. Daj tym wszystkim obiektom jakiegoś parenta.

 

I teraz w zdarzeniu postawienia obiektu:

 

GML
near=instance_nearest(x,y,parent);

if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4)

{

a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,łącznik);

a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y);

}

 

Jakuś tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...