Bosu Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 no właśnie mam taki kod: GML if global.gotowy=1 if distance_to_object(object24) <20 { instance_create(x,y,object28) } else if global.gotowy=3 if distance_to_object(object24) <20 { instance_create(x,y,object25) } i object28 się tworzy ale object25 już nie co tu jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 czym się ten błąd przejawia? być może warunki po else powinny być spięte klamrą ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 to jest kod na "budowanie" i jak już pisałem kod działa ale tylko w przypadku objectu28. Czym ten błąd się przejawia? Niczym po prostu object25 się nie tworzy EDIT: żeby było łatwiej plik: https://gmclan.org/uploader/4961/opopiuhbn.gm6 wystarczy kliknąć na czerwony kwadrat i wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 spróbuj tak: GML if global.gotowy=1 { if distance_to_object(object24) <20 { instance_create(x,y,object28) } } else { if global.gotowy=3 if distance_to_object(object24) <20 { instance_create(x,y,object25) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Twój kod jest tak bezsensownie napisany że nie wiem co chcesz osiągnąć. Napisz mi zamiast kodem, po polsku "jeśli coś tam, to coś tam" to ci te słowa na kod zamienię :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 if(global.gotowy = 1) && (distance_to_object(object24) < 20) { instance_create(x,y,object28) } else { if(global.gotowy=3) && (distance_to_object(object24) < 20) { instance_create(x,y,object25) } } Sprobuj oba sposoby, bo z else wlasnie czasem nie chce dzialac ;/ Zreszta to nie wiem, czy else dziala do 2 zupelnie roznych rzeczy ;/ if(global.gotowy = 1) && (distance_to_object(object24) < 20) { instance_create(x,y,object28) } if(global.gotowy=3) && (distance_to_object(object24) < 20) { instance_create(x,y,object25) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 dzięki marker działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 sorry za dubla ale pojawił się problem. 1.jak zrobić aby nie dało się "stawiać" obiektów na obiekcie24? 2.Jak zrobić że jeśli któryś z obiektów ( 25 lub 28) jest położony więcej niż 4 pix od któregoś z tych trzech to żeby między nimi tworzył się obj_łącznik z odpowiednim image_angle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 1. No to w zdarzeniu w którym stawiasz obiekt (kliknięcie myszą?) musisz sprawdzić czy w tym miejscu nie ma obiektu24 GML if(!place_meeting(mouse_x,mouse_y,object24)) { ... } 2. Daj tym wszystkim obiektom jakiegoś parenta. I teraz w zdarzeniu postawienia obiektu: GML near=instance_nearest(x,y,parent); if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4) { a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,łącznik); a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y); } Jakuś tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 2. a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,łącznik); unexpected symbol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Prawdopodobnie chodzi o polskie znaki "łącznik". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 platyna@ nie nie działa łącznik tworzy się ale nie obraca. chodzi mi o coś takiego: te czarne to łącznik a brązowe to obiekty 28,25,24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się