Skocz do zawartości

Easy Game Maker-demo silnika


baca

Rekomendowane odpowiedzi

aha, czyli język będzie miał jeden rodzaj pętli? Zwany loop (zamiast while, mimo iż while trafniej odzwierciedla istote tej pętli) :0

to co z resztą pętli? for, do-while, ewentualnie GMowy repeat? Jak dla mnie to po prostu ten jezyk byl robiony na szybko i nie przemyslanie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Myślę że nazwa loop lepiej odwzorowuje pętle niż while.
No nie mogę... ;|

loop - pętla - nie ma pojęcia, o co chodzi, wiem jedynie, że to jakaś pętla

while - dopóki - i tutaj od razu wiem, co robi pętla - wykonuje kod DOPÓKI jest spełniony warunek.

 

Nie ma obowiązku stawiania średników, przez co staje się prostszym językiem.
Ale mi to problem stawiać średnik na końcu każdej linii... =|

A kod z nimi jest "ładniejszy" (to akurat moje zdanie), i daje nam możliwość pisania kilku peleceń w jednej linii.

 

Nie wydaje mi się, żeby był zbytnio trudy do nauczenia, ale nie mogę wystawić obiektowej opinii sobie.
Nie, nie o to chodzi.

Albo się zdecyduj inspirować cpp/php, i używaj {}, albo się zdecyduj inspirować pascalem/delphi, i se używaj begin/end.

 

Takie mieszanie jest bez sensu, i wygląda nie za ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Bo nie samym demem człowiek żyje, mówił Pan.

Pełna wersja jako pokarm cracker zesłał Nam..."

 

Czyli i tak cały wszechświat dąży do torrentów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawidds, słyszałeś o Ruby? Ma podobne założenia co język Bacy, end i klamerki pomieszane i do tego dziwne instrukcje i co? Jest to dziś prężnie się rozwijający język skryptowy... więc odwal się wać Pan jeśli nie zna tematu, język może mieć nową składnie, ale wystarczy że będzie ona intuicyjna... a takową Ruby ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj osoby tworzące gry w takich programach, dopiero zaczynają programować i niema znaczenia czy zaczną w moim czy Game Makerze, bo i tak będzie dla niego tak samo trudne, wiem jak sam zaczynałem. nie było łatwo. Ale nie przejmowałem się zbytnio składnią, tylko możliwością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj osoby tworzące gry w takich programach, dopiero zaczynają programować i niema znaczenia czy zaczną w moim czy Game Makerze
Nie zawsze, ale nie polecam takiego programu jak twój gamemaker, mam jedną sugestię: możesz zrobić że każdy będzie mógł se wstawić begin zamiast { i end zamiast } i na odwrót, upodobnienie się do jakiegoś innego języka (chodzi już o te popularniejsze typu C++, pascal) kształci młodych programistów. Lepiej dobrze to przemyśl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że nie polecasz, ale sypnij argumentami...
Jeżeli przemyśli sprawę i zrozumie o co wszystkim chodzi (tym co piszą o tym begin/end, lub {/}) to może być, lecz jeżeli będzie wymyślać cuda niestworzone to niestety będzie musiał się pogodzić z zerową ilością (no niech będzie kilka osób, które wygooglują jego gamemakera szukając: "jak zrobić gjeręęee").
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dla początkujących programistów jest to utrudnienie, wiem po sobie jak uczyłem się c++

A co do Firefoksa i innych nie wind-sowych to mi Internet ok. 10 razy wolniej chodzi niż w ie8, prawdopodobnie przez dostawcę Internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...