Skocz do zawartości

Constants?


Rekomendowane odpowiedzi

const int zmienna;

Wartości const nie można zmienić (jej wartości) w trakcie działania programu. Możesz zrobić taką wartość stałą, np:

const int miesiace = 12;

Bo jest ona nie zmienna, miesięcy zawsze jest 12 i już. A potem używać jej jako normalnej zmiennej.

________________________________________________________________________________

 

Noi oczywiście aby była dostępna dla wszystkich funkcji musisz ją zdefiniować przed funkcją:

int main()

 

@Down:

Nareszcie pierwszy :P

 

Regulamin coś mówi o @downach. Warn +1

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

39dll nie zawiera stałych. Stałe definiuje się w Game Properties i to są takie zmienne, które są jakby globalne, ale nie można zmienić ich wartości (dla tego stałe). Np. jeżeli zdefiniujesz stałą mama=1; to w kodzie

GML
dwa = mama + mama; //czyli dwa = 1+1;</span>

nom i to tyle. Stałymi są też np. pi, c_white, pr_trianglestrip czy fa_left i są one zdefiniowane przez Marka Overmarsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejzyj przykład yody ( MMORPG )

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...0&hl=mmorpg

 

Lub jesli chcesz kiedys costam wykodziłem do gry online ale to stare czasy:

 

Server

 

skrypt sPlayerFileCheck

 

//argument[0] = plik ini z zapisami playerow;
//argument[1] = sekcja w pliku ini
//argument[2] = login podany przez gacza 
//argument[3] = haslo podane przez gracza
    if !(file_exists(argument[0]))
        {
            return -1;
        }
        else
        {
        var _check;
            _check = ini_open(argument[0]);
            if !( ini_section_exists(argument[1] ))
                {
                    return 0;
                }
                else
                {
                    var _login, _password;
                        _login = ini_read_string(argument[1],'Login','0');
                        _password = ini_read_string(argument[1],'Haslo','0');
                            if ( _login == argument[2] and _password == argument[3] )
                            {
                                return 1;
                            }
                            else
                            {
                                return -2;
                            }
                }    
        }
        
        ini_close();
        
//return -2 gdy gracz podal zle dane
//return -1 gdy plik na serverze nie istnieje
//return 0 gdy gracz podal nieistniejaca sekcje
//return 1 gdy wszystko sie zgadza

 

przyjmowanie danych:

receivemessage(cs);
login = readstring();
password = readstring();
    var _checkData;
    _checkData = sPlayerFileCheck('Players.ini',login,login,password)
        if ( _checkData != 1)
        {
             exit;
        }

 

 

Client:

 

            login = get_string('Podaj login','');
                password = get_string('Podaj haslo','');
if ( login != '' and password != '' )
                {
                clearbuffer();
                writestring(login,true);
                writestring(password,true);
                sendmessage(global.cst);  
}
                else
                {
                    if ( login == '' and password == '')
                    {
                    game_end();
                    }
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu połaczając sie wysyłasz dane, server je odbiera i sprawdza z plikami czy sie zgadza, jesli tak gracz dolacza do gry jesli nie, mozesz zakonczyc gre lub wyslac z serva info o tym zeby gracz wyslal ponownie dane. Zalezy jak chcesz zrobic.

Jak cos to jeszcze zaraz moze dopisze na rejestracje ale Yoda to chyba lepiej napisal w swoim mmo.

 

 

@edit: podalem ci skrypty teraz wpakuj je do servera i clienta w swoj kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no cóż troche skomplikowane, nie da się łatwiej wytłumaczyć?

Niestety, robienie gier mmo jest skomplikowane, jeżeli nie posiadasz wystarczających umiejętności - nie zabieraj się. Jeżeli zaś uważasz inaczej, radzę przejrzeć przykłady, znajdziesz je na 64digits i gmc yoyogames

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, robienie gier mmo jest skomplikowane

 

Hmm szczeze, to az takich super miec nie trzeba, wystarczy średnia znajomosc gml. + troche z 39dll.

 

Heh, no cóż troche skomplikowane, nie da się łatwiej wytłumaczyć?

 

Przeczytaj kilka razy, jesli dalej nie rozumiesz mozesz napisac na gg. Jesli dam rade napisze jakis prostrzy skrypt rejestracji czy czego tam jeszcze chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...